Europa to już za mało

Logotec otworzył oddział w Kalifornii. W tym roku wartość sprzedaży zagranicznej firmy ma przekroczyć wielkość sprzedaży w Polsce.

Logotec otworzył oddział w Kalifornii. W tym roku wartość sprzedaży zagranicznej firmy ma przekroczyć wielkość sprzedaży w Polsce.

Logotec Engineering coraz silniej rozwija działalność zagraniczną. Dotychczas firma koncentrowała się na Europie Zachodniej, gdzie za pośrednictwem spółek joint venture sprzedaje systemy do zarządzania dokumentami - Web@DDM oraz wsparcia sprzedaży - Web@CRM. W roku 2001 Logotec osiągnął z tego tytułu przychody ok. 2 mln USD.

Europejskie początki

<b>JERZY DRYNDOS</b>, Prezes Logotec Engineering

<b>JERZY DRYNDOS</b>, Prezes Logotec Engineering

W tym roku sprzedaż zagraniczna Logotecu ma być znacznie większa. "Przewidujemy, że pod koniec roku wartość sprzedaży zagranicznej przekroczy wartość sprzedaży w Polsce" - mówi Jerzy Dryndos, prezes z Mysłowic. Przewidywany wzrost sprzedaży ma być wynikiem zawarcia kilku obiecujących sojuszy z integratorami systemów i operatorami telefonii komórkowej, zainteresowanymi wykorzystaniem możliwości oprogramowania Mobile@Connector. Umożliwia ono zdalny, bezprzewodowy dostęp do korporacyjnych systemów informatycznych.

Najbardziej obiecującym rynkiem na rozwiązania Logotecu okazały się dotychczas Włochy - obecnie trwa tam zakrojony na szeroką skalę projekt, w którym, oprócz Logotecu, biorą udział Compaq i operator GSM - Omnitel. Kolejnym ważnym rynkiem na rozwiązania wykorzystujące Mobile@Connector są kraje Beneluksu, a także operatorzy GSM zrzeszeni w konsorcjum O2.

Nowy kontynent

Do spółek Logoteca w Niemczech, Belgii, Szwajcarii dołączyła ostatnio kolejna - tym razem w USA. W przeciwieństwie do spółek europejskich, w których Logotec ma zdecydowaną większość udziałów, Logotec Engineering LLC z siedzibą w San Diego należy do polskiej firmy tylko w 50%. Pozostałe 50% należy do amerykańskiej firmy inwestycyjnej Ameritege, działającej w branży IT. Dzięki temu aliansowi Logotecowi udało się pozyskać dla swojego przedsięwzięcia doświadczoną kadrę - wiadomo np. że szefem sprzedaży amerykańskiej spółki Logotecu jest Owen Williams, mający ośmioletnią karierę w Microsofcie. "W USA udało nam się zbudować naprawdę niezłą drużynę" - mówi, nie kryjąc zadowolenia, Jerzy Dryndos.

Wybór lokalizacji dla firmy nie był przypadkowy. San Diego to stolica technologii bezprzewodowych, a właśnie ta dziedzina jest głównym przedmiotem działalności Logoteca w USA. Firma zamierza oferować w USA system Mobile@Connector i narzędzia do budowy rozwiązań bezprzewodowych. "Z działalnością w USA wiążą się zarówno ogromne szanse, jak i zagroże- nia. Nasza technologia kładzie nacisk na stały dostęp do sieci bezprzewodowej, tymczasem w USA infrastruktura dostępowa wciąż jest słabo rozwinięta" - mówi Jerzy Dryndos.

Daleki Wschód

Logotec zawarł też w USA wiele porozumień partnerskich. Prowadzone są przygotowania do pierwszych projektów wykorzystujących Web@Connector. Podobną strategię firma z Mysłowic przyjęła w stosunku do rynków dalekowschodnich. Prowadzone są rozmowy z partnerami w Korei, Chinach i Japonii. "Jesteśmy dostawcą technologii. Dążenie do modelu opartego na współpracy z partnerami jest naturalne. Dotyczy to zarówno rynku zagranicznego, jak i docelowo także polskiego" - twierdzi szef Logoteca.


TOP 200