Europa nie liczy

Dopiero od niedawna prowadzone są regularne pomiary wykorzystania Internetu w Europie.

Dopiero od niedawna prowadzone są regularne pomiary wykorzystania Internetu w Europie.

Kiedy IBM w ub.r. przeznaczał kilkadziesiąt milionów dolarów na kampanię reklamową w postaci banerów umieszczanych na stronach WWW, okazało się, że w Europie brakuje wiarygodnych danych, dotyczących popularności serwisów internetowych i demografii ich użytkowników. W efekcie konieczność działania "na wyczucie" prowadzi do ograniczenia przez światowe korporacje wielkości internetowych budżetów reklamowych, przeznaczonych na europejskie serwisy WWW. Dopiero teraz zaczynają się profesjonalne i regularne pomiary Internetu w Europie. Nie wiadomo, czyja metodologia zyska największą popularność.

Najsilniejszą pozycję ma francuska firma NetValue. Niewiele ustępują jej uznane firmy amerykańskie, takie jak Media Matrix (znana w Europie pod nazwą MMXI) czy NetRatings (będący własnością firmy badawczej ACNielsen). Działania tych firm mogą sprawić, że pomiar Internetu stanie się przedsięwzięciem globalnym.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200