Ericsson zbadał czy konsumenci chcą się dzielić osobistymi danymi

Raport Ericsson ConsumerLab pokazał, że 41% konsumentów zgodziłoby się na wykorzystanie danych osobistych w celu ulepszenia istniejącej usługi, z której korzystają. Okazuje się, że konsumenci są najbardziej skłonni podzielić się swoimi poglądami religijnymi i politycznymi. Natomiast niechętnie ujawniają swoją historię medyczną oraz prywatne pliki na komputerze.

Według ponad 50% konsumentów zapytanych przez Ericsson ConsumerLab operatorzy komórkowi i media społecznościowe zbierają nasze dane osobiste. Tego samego zdania w przypadku producentów aplikacji na urządzenia mobilne oraz firm tj. Apple i Google jest około 40% respondentów.

Konsumenci zapytani o to, którymi informacjami prywatnymi byliby skłonni się podzielić najczęściej ujawniliby swoje poglądy religijne, polityczne, preferencje zakupowe oraz nawyki korzystania z aplikacji. Najrzadziej konsumenci byliby skłonni dzielić się swoją dokumentacją medyczną (67% osób czułaby się z tym źle) oraz informacjami i plikami posiadanymi na komputerze (73% niechętnych).

Zobacz również:

  • Ericsson dostarczy komponenty radiowe dla sieci LTE450 w polskiej energetyce
  • Idealne miejsce dla rozwoju pracowników

Natomiast z badania firmy Ericsson wynika, że ponad 40% konsumentów zgodziłoby się na wykorzystywanie danych osobistych przez firmy w celu otrzymywania bardziej spersonalizowanej oferty. 41% respondentów zgodziłoby się na wykorzystanie swoich danych w celu ulepszenia istniejącego serwisu, natomiast 22% zrobiłoby to w celu otrzymania bardziej spersonalizowanych reklam. Niemal 30% konsumentów zapytanych przez Ericsson ConsumerLab nie znalazło powodu, dla którego byliby skłonni podzielić się swoimi danymi osobistymi.

Cały raport dostępny jest pod adresem:http://www.ericsson.com/res/docs/2013/consumerlab/personal-information-economy.pdf

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200