Era w Strefie 076

Operator telefonii komórkowej planuje jeszcze w tym roku uruchomić usługę polegającą na przerywaniu rozmowy słowną reklamą. Abonent, który skorzysta z tego rozwiązania zapłaci nawet do kilkudziesięciu procent mniej za połączenie.

W połowie sierpnia tego roku Polska Telefonia Cyfrowa, właściciel Ery, rozpoczął testowe świadczenie usługi pod nazwą Strefa 076. Testerami Ery zostało 30 tys. abonentów, którzy w czasie połączenia otrzymują słowne informacje reklamowe. Przekazy są dopasowane do ich zainteresowań, a za niedogodność wynikającą z 15-sekundowych przerw reklamowych w trakcie 1-minutowej rozmowy, abonenci zapłacą znacznie niższą cenę za połączenie.

W trakcie trwania okresu testowego, jego uczestnicy płacą za minutę połączenia 10 groszy. W każdym tygodniu użytkownik ma 10-minutowy limit tanich, przerywanych reklamami rozmów. Reklamy są dopasowane do gustu i oczekiwań abonenta, które określa w szczegółowym kwestionariuszu przed przystąpieniem do korzystania z usługi. Według badań przeprowadzonych przez Erę wśród swoich abonentów, aż 92% z nich gotowych byłoby skorzystać z nowej usługi. Tak duże zainteresowanie prawdopodobnie wpłynie na szybsze uruchomienie tej usługi, być może jeszcze w roku bieżącym.

Zobacz również:

Przed rozpoczęciem każdej rozmowy, abonenci Ery muszą dokonać wyboru, czy chcą prowadzić rozmowy w tradycyjny sposób według obowiązującego aktualnie cennika, czy decydują się skorzystać z nowej, tańszej usługi, słuchając informacji reklamowych. Aby skorzystać z usługi, klienci posiadający uaktywnioną usługę, muszą wprowadzić kod cyfrowy 076 przed numerem docelowym.

Najwięksi użytkownicy systemu rozmów sponsorowanych wśród krajów europejskich to Francja i Niemcy. W tym pierwszym państwie średnio reklamuje się 60 firm miesięcznie.