Era: dziesięciomilionowy klient już wkrótce

W tym roku operator sieci Era spodziewa się rekordowo wysokiego zysku. Za pierwsze półrocze sięgnął on 623,9 mln zł, a do końca br. ma przekroczyć 1,1 mld zł. Dobry wynik i prognozy PTC zawdzięcza spłacie zadłużenia i wciąż zwiększającej się liczbie klientów.

Jeszcze na początku br. na spółce ciążyło 1,46 mld zł kredytu inwestycyjnego. Obecnie PTC spłaciła zobowiązania wobec banków i zapowiada, że kolejne inwestycje - w tym rozbudowę sieci UMTS - będzie realizować ze środków własnych. Rośnie także baza klientów operatora. "Magiczna bariera 10 milionów klientów zostanie osiągnięta przez PTC już w najbliższych tygodniach, a nie - jak to było wcześniej planowane - do końca bieżącego roku" - zapewniają przedstawiciele firmy.

Według szacunków PTC średni przychód na abonenta (wskaźnik ARPU) na koniec br. wyniesie tylko ok. 60 zł, co jest efektem spadku cen usług głosowych. Era, podobnie jak jej konkurenci, rozszerzają więc zakresu usług pozagłosowych, w tym transmisji danych. Po wprowadzeniu na rynek Blue Connect - bezprzewodowego dostępu do internetu, w październiku operator udostępnił dodatkową usługę Blue connect e-mail. Umożliwia ona bezprzewodowy dostęp poczty elektronicznej (nawet 10 kont) z poziomu urządzeń BlackBerry i kilku innych zaawansowanych terminali (Nokia 9300, Nokia 9500, SonyEricsson P910i). Koszt Blue connect e-mail to 50 zł niezależnie od ilości przesłanych danych. Warunkiem korzystania z usługi jest aktywowanie na karcie SIM usług BlackBerry.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200