Enface: Patryk Strzelewicz, Michał Bąk

... pomysłodawcy i twórcy elektronicznej kostki do gry DICE+

O POWSTANIU CYFROWEJ KOSTKI

Osiem lat temu kości stały się moim pomysłem na biznes, inspiracją i sposobem na życie. Założenie firmy Q-workshop było wtedy odważną decyzją, zwłaszcza że postanowiłem skupić się nie na grach, ale na ich małym elemencie - kostce.

Miałem doświadczenie w produkcji kostek do gier i nie chciałem pozwolić na to, aby ludzie zapomnieli o magii, jaką niesie wspólna gra. W tym czasie brałem udział w licznych międzynarodowych targach, gdzie uświadomiłem sobie, w jak szybkim tempie multimedialne gry wypierają te tradycyjne. DICE+ to wspólny pomysł: mój oraz Michała Bąka. Razem pracowaliśmy nad ideą, ale także nad wyglądem kostki, funkcjami i zastosowaniem. Wspólnie zbudowaliśmy zespół elektroników i programistów, którzy zajmują się aspektami technologicznymi. Dzięki współpracy z producentami elektroniki w Polsce wytwarzanie elementów obudowy DICE+ oraz sam montaż kostki odbywa się w kraju. Nasza spółka GIC to połączenie doświadczenia trzech firm: Q-workshop, FSG, pierwszej firmy w Polsce świadczącej usługi zewnętrznego dyrektora finansowego, oraz Platige Image, nominowanego do Oscara studia postprodukcyjnego.

O REWOLUCYJNYCH WŁAŚCIWOŚCIACH

Nasza kostka dzięki swojej elektronicznej postaci i połączeniu poprzez Bluetooth sprawia, że w grę planszową można zagrać nie tylko w jej tradycyjnej formie, ale również na tablecie, laptopie, smartfonie, a nawet telewizorze. Gracze zyskują nie tylko nowe oblicze graficzne gier, dodatkowe efekty specjalne czy elementy edukacyjne i zręcznościowe, ale również mobilność. Łatwiej przecież spakować do walizki tablet, gdzie możemy mieć nieograniczoną liczbę gier, niż dźwigać ze sobą kilka tradycyjnych pudeł.

DICE+ charakteryzuje także nowoczesny, przejrzysty i miły dla oka design.

Jej powłoka jest nieścieralna, a przy tym zaprojektowana tak, że można bez obaw toczyć ją nawet po delikatnym wyświetlaczu tabletu. Zero hałasu, zero zarysowań i pełny komfort użytkowania.

O MOŻLIWOŚCIACH KOSTKI

DICE+ przy rozmiarach i poręczności tradycyjnej kostki daje dużo więcej możliwości. Poza swoją pierwotną funkcją umożliwia zabawę sekwencjami kolorystycznymi, a akcelerometr i czujnik zbliżeniowy pozwalają na wprowadzenie do gry elementów zręcznościowych. Zastosowane w kostce diody LED umożliwiają wyświetlanie cyfr na ścianach. Dzięki temu do momentu jej zatrzymania wynik nie jest znany, co sprawia, że gra jest jeszcze bardziej nieprzewidywalna. Kostki nie da się też przechytrzyć. System wykrywania oszustw analizuje każdy rzut, więc kostka sama ocenia poprawność rzutu według zaprogramowanych parametrów. Komunikacja jest możliwa dzięki połączeniu Bluetooth, a zabawa może trwać niemal 20 godzin, bez obawy o baterie i ładowarki. Kiedy kostka się rozładuje, wystarczy podłączyć ją na 20 minut za pomocą standardowego micro-USB i można wracać do gry.

O WIRTUALNYCH GRACH PLANSZOWYCH

Specjalnie na potrzeby DICE+ powstały kompatybilne z nią gry. Na początek stworzyliśmy w nowej oprawie graficznej trzy gry: Kosmiczny Wyścig, Chińczyk, Backgammon. Wirtualne planszówki bawią niepowtarzalną oprawą graficzną i dobrą interakcją. Dodając kolorowe animacje 3D i efekty specjalne, nadaliśmy im całkowicie nowego wymiaru. Pieczę nad grafiką gier sprawuje studio Platige Image, odpowiedzialne między innymi za animacje do znanej na całym świecie gry Wiedźmin.

O NOWOCZESNEJ ROZRYWCE

Nowoczesna rozrywka oznacza dla mnie połączenie tradycji, a więc tego, co znane, z nowymi rozwiązaniami technologicznymi. To najprostszy znany przepis na sukces, który wykorzystuje DICE+. W małej kostce, za którą stoi siła tradycji, ukryta jest innowacyjna technologia - to ona pozwala na interaktywną rozrywkę z najbliższymi, przy użyciu multimediów. To nawiązanie do tradycyjnych gier planszowych, które istnieją w świecie od 4000 lat, i które pierwotnie były przecież jedną z najpopularniejszych rozrywek.

O PLANACH NA PRZYSZŁOŚĆ

Obecnie prowadzimy rozmowy z twórcami gier, oprogramowania i urządzeń mobilnych na temat kooperacji zarówno w kraju, jak i za granicą. Współpracujemy również z autorami już istniejących tytułów nad wsparciem dla naszej magicznej kostki. Wybór partnerów strategicznych i wspierających nastąpi po targach E3 w Los Angeles w czerwcu, gdzie DICE+ zostanie zaprezentowana międzynarodowym firmom z branży elektronicznej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200