Emoji - Microsoft i Facebook i idą w ślady firmy Apple

Kiedy Apple zdecydował się w 2016 zmienić wizerunek emotikonów obrazkowych (po angielsku emoji) prezentujących broń, spotkało się to z chłodnym przyjęciem innych tuzów przemysłu IT.

Z czasem to się zmieniło i obecnie tego typu obrazkowe emotikony postanowiły zmienić - jako jedne z ostatnich wielkich tego przemysłu - również Microsoft i Facebook.

Przypomnijmy, jak się miała sprawa z firmą Apple. Dwa lata temu podjęła ona decyzję, że miejsce emoji w kategorii broń, prezentującego do tego momentu klasyczny rewolwer, zajmie emoji, na którym widać pistolet na wodę.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian

Korporacja zdecydowała się na taki krok chcąc w ten sposób dołączyć do tych wszystkich osób prywatnych i instytucji, które optowały za tym, aby ograniczyć dostęp do broni. Nie bez znaczenia miał tu też fakt, że w poprzednich latach w USA doszło do kilku poważnych incydentów i aktów przemocy z użyciem broni, w których zginęło wiele niewinnych osób.

Po 2016 roku zaczęła obowiązywać nieformalna zasada, w myśl której wszystkie emoji prezentujące klasyczną broń powinny zniknąć, a w ich miejsce pojawić się emoji przedstawiające zabawki, takie jak wspomniany wcześniej pistolet na wodę.

Do Apple dołączyły więc wkrótce takie firmy, jak Google, Samsung i Tweeter, a ostatnio Microsoft i Facebook.

Jak na ironię Microsoft wybrał wiele lat temu przy pierwszym podejściu emoji (mówimy cały czas o kategorii broń) prezentujące zabawkę, ale w 2016 roku zamienił ją klasyczny rewolwer. Obecnie wraca do punktu wyjścia i jego emoji w tej kategorii to zwykły pistolet na wodę.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200