Elektrim przedstawił plany dotyczące działalności internetowej

Firma zamierza wydać 100-200 mln USD na inwestycje internetowe. Jedną z nich jest przejęcie za 52,5 mln USD udziałów w firmach AGS New Media i Easy Net. Wcześniej Elektrim kupił dwóch dostawców Internetu - NASK-Service i Inter-Net Polska.

Elektrim planuje stać się głównym polskim dostawcą treści i usług internetowych zarówno dla rynku instytucjonalnego, jak i indywidualnego. Firma zamierza wydać 100-200 mln USD na inwestycje internetowe. Jedną z nich jest przejęcie za 52,5 mln USD udziałów w firmach AGS New Media i Easy Net. Wcześniej Elektrim kupił dwóch dostawców Internetu - NASK-Service i Inter-Net Polska.

Easy Net prowadzi jeden z największych polskich sklepów internetowych - empik.com.pl. Elektrim przejmie za 12,5 mln USD 50% jej akcji. AGS New Media tworzy oprogramowanie internetowe dla sklepów online (w tym właśnie Empiku) i aplikacje dla telefonicznych centrów obsługi klienta. Elektrim obejmie 50% udziałów firmy z opcją zwiększenia ich o kolejne 30% w ciągu dwóch lat. AGS New Media ma m.in. rozbudować ofertę internetową Domów Centrum. Powstać ma też sklep internetowy dla Galerii Centrum.

Szansę dla rozwoju działalności internetowej Elektrim upatruje przede wszystkim w przewidywanym wzroście polskiego rynku, związanym ze zwiększeniem się potencjału nabywczego rodzimych gospodarstw domowych. Zdaniem analityków, ma on się potroić w ciągu najbliższej dekady. Firma przytacza wyniki badań Warburg Dillon Read, z których wynika, że do roku 2004 14 mln Polaków, czyli 35% populacji będzie korzystało z Internetu (obecnie jest to 1,9 mln - 5%). Elektrim szacuje ponadto, że obecnie polski rynek internetowy przynosi 5,8 mld USD przychodu rocznie - głównie ze sprzedaży sprzętu i usług sieciowych, a rynek handlu elektronicznego dopiero raczkuje.

Dla klientów indywidualnych holding zamierza przygotować wiele usług, w tym serwisy informacyjne, pocztę elektroniczną, i usługi handlu elektronicznego. Szczególny nacisk ma zostać położony właśnie na ten ostatni element. W ofercie mają znaleźć się konsumenckie serwisy związane z podróżami, wyposażeniem technicznym, oprogramowaniem, wydawnictwami i muzyką, jak również produktami finansowymi. Mają być one dostępne również dla użytkowników telefonów komórkowych, obsługujących standard WAP. Ponadto firma przewiduje oferowanie usług przekazu obrazu.

Małe i średnie firmy mogą liczyć na dostęp do usług ułatwiających wykonywanie prac biurowych, w tym związanych z wypełnianiem formularzy urzędowych czy usług informacyjnych, umożliwiających wyszukiwanie dostawców i potencjalnych kupców.

Dla dużych firm Elektrim zamierza przygotować ofertę obejmującą zakładanie prywatnych sieci, usługi doradcze czy kompleksowe rozwiązania dostosowywanych do indywidualnych potrzeb firm systemów handlu elektronicznego. Oferta obejmie także usługi reklamy i marketingu online. Zdaniem Elektrimu, jego oferta zapewni przedsiębiorstwom stabilny dostęp do Internetu wraz z komplementarnymi narzędziami poprawiającymi obsługę klientów.

***

Elektrim przejmuje Nask-Service oraz Inter-Net Polska