Efektywne IT nie ogranicza

Czy w sferze kultury organizacyjnej są zagadnienia, które z IT weszły do kanonu korporacyjnego?

Menedżerowie IT mają skłonność do podejmowania odważnych decyzji. Ludzie z IT mają artystyczną naturę, odwagę stawiania sobie pytań. Organizacja takiego myślenia potrzebuje ciągłych usprawnień. W Banku BPH udało się zaszczepić kadrze menedżerskiej niepokornego ducha przedsiębiorczości i wywodzi się on z IT.

Czy to ma zastosowanie u nas?

Pomimo że mamy w Polsce do czynienia z dobrą infrastrukturą technologiczną, jest wiele rynków, gdzie już dawno wprowadzono rozwiązania i produkty, które nadal czekają na wprowadzenie u nas.

Zobacz również:

  • Bez ludzi nie ma sukcesu

Systematyczne próby przenoszenia innowacji dotyczących IT do naszego kraju to chyba nie jest praktyka wszystkich globalnych organizacji finansowych?

Zdecydowanie nie. Choć jest na to na pewno miejsce. W drugą stronę także.

Reintrodukcja dobrych wzorców i praktyk w obszarze technologii to obecnie top 5 - top 10 strategicznej, korporacyjnej agendy GE?

Tak, choć jest w takim myśleniu pułapka. Tym, co zabija odważne podejście, skłonność do eksperymentowania i próbowania, jest świadomość, że budżet nie jest z gumy. Innowacja powinna zacząć się zwracać, zanim skończą się wszystkie zaplanowane na IT pieniądze. Szybkie prototypowanie jest odpowiedzią na zagrożenie. Nawet najlepszy innowator nie wie lepiej od klientów, co będzie dla nich dobre.

Aktualna agenda IT Banku BPH?

Wpływ ma kilka czynników. Pierwszy to dostosowanie do regulacji prawnych. Drugi to dostosowanie do wewnętrznych regulacji standardów, które przygotują nas na zmiany prawa. Osobna kwestia to innowacyjność - wprowadzanie rozwiązań opartych na najnowszych technologiach nie tylko w ofercie produktowej, ale i w celu poprawy efektywności banku. Praca nad postintegracją po fuzji banków.

Po fuzji powstało pole do rozwoju całkiem nowych możliwości...

GE Money Bank miał rozległą sieć sprzedaży opartą na dobrze zdefiniowanym procesie, skoncentrowanym na dotarciu do klientów w średnim i niższym segmencie. Ale to nie był bank uniwersalny. Taki model miał dawny Bank BPH. W nowym banku mamy synergię: starannie opracowany i skuteczny proces sprzedaży byłego GE Money Banku komponuje się z relacjami rynkowych segmentów starego BPH. Najlepsze praktyki sprzedaży do średniego i niższego segmentu z GE Money współgrają z wywodzącą się z BPH umiejętnością tworzenia i utrzymywania wielu zróżnicowanych produktów przy wielokanałowej sprzedaży. Nowy Bank BPH rozbudowuje sieć sprzedaży w całym kraju. To koncepcja dotycząca biznesu, ale definiująca również technologię: świetne narzędzia analityczne do wspierania decyzji z GE są adaptowane do nowej koncepcji i wspierają uniwersalizację banku.


TOP 200