ERP w sieciach handlowych

Szybciej i sprawniej obsłużyć klienta

Dostawcy rozwiązań wspierających zarządzanie dla polskiego sektora sprzedaży detalicznej w 2010 roku (przychody w tys. zł)

Producenci

Comarch - 85091

Novitus - 17579

SAP - 16848

Jantar - 12000

Qumak-Sekom - 11849

Oracle - 11800

Unit4 TETA - 4860

Macrologic - 2689

PSI - 1453

Infocomp - 1433

ODL - 1218

Integratorzy

Komputronik - 200592

S&T Services Polska - 34443

Zeto Tarnów - 5398

IT.integro - 3255

Hogart - 1045

Consortia - 1038

Zestawienie zawiera firmy oferujące rozwiązania ERP uzyskujące przychody większe niż 1 mln zł z obsługi sektora handel detaliczny w 2010 roku wg danych tegorocznego Raportu Computerworld TOP200. Dane uwzględniają łączną wysokość sprzedaży do sektora handlu detalicznego w 2010.

Kwestią kluczową dla systemów wspierających zarządzanie sieciami sprzedażowymi jest obsługa jak największej liczby źródeł danych. W systemach ERP budowanych na potrzeby sektora handlowego przetwarzane są informacje pochodzące z czytników kodów kreskowych, wag elektronicznych, kas fiskalnych, rozwiązań klasy CRM, systemów e-commerce, a także zewnętrznych aplikacji obsługujących programy lojalnościowe. "Zgromadzone informacje pozwalają na bardziej trafne kształtowanie polityki cenowej i promocyjnej oraz ułatwiają planowanie łańcucha dostaw tak, aby w poszczególnych placówkach zawsze dostępne były towary, na które jest największy popyt" - mówi Janusz Małgorzaciak.

Integracja informacji dotyczących sprzedawanego asortymentu, liczby zwrotów i reklamacji, najpopularniejszych produktów czy przeciętnej wartości transakcji dokonywanych przez jednego klienta w poszczególnych placówkach sprzedażowych umożliwia monitorowanie wyników sprzedaży i zachowań konsumentów - często w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wgląd w aktualne informacje o stanie zapasów i zamówień, programy promocyjne i zasady rabatowania przekłada się zaś na istotne usprawnienia w zakresie planowania sprzedaży, działań marketingowych, gospodarki magazynowej i obsługi reklamacji. "Wyposażone w mechanizmy EDI i narzędzia e-commerce, w pełni zintegrowane rozwiązania do zarządzania siecią detaliczną, programami lojalnościowymi, zapleczem sklepów i całością działania na poziomie centrali gwarantują znaczący wzrost efektywności i poprawę jakości procesów biznesowych na poziomie sieci handlowej" - mówi Edyta Kozek, business development manager sektora ERP w firmie Comarch. Jej zdaniem, oprogramowanie pozwalające na standardową obsługę transakcji handlowych przestało być źródłem przewagi konkurencyjnej dla typowych sieci handlowych.

Zobacz również:

  • Trendy i wyzwania dla przedsiębiorców w 2024 roku – ekspercka analiza Comarch

Wymagania względem systemów wspierających zarządzanie są często pochodną modelu biznesowego oraz specyfiki branży. Innych rozwiązań wymagać będą rozbudowane sieci sprzedażowe, a innych producenci dysponujący własnymi placówkami sprzedażowymi. Inne funkcje znajdą zastosowanie w handlu spożywczym, a inne w branży odzieżowej. "Bez względu na branżę i wielkość obrotów sektor handlu potrzebuje narzędzi, które pozwalają zoptymalizować stany towarów i samodzielnie zaproponować przesunięcia z lokalizacji, gdzie towar może zalegać, do lokalizacji, w których szybko znajdzie nabywcę" - podkreśla Mariusz Jeleń, konsultant ds. rozwiązań dedykowanych w Dziale Wsparcia Partnerów Navireo w firmie InsERT.


TOP 200