EDS ma outsourcing w TP

Umowa pomiędzy Telekomunikacją Polską a EDS Poland o wartości 52 mln USD została podpisana na pięć lat. Częścią tej umowy jest świadczenie przez 150 pracowników Web Inn z Grupy Sygnity usług service desk oraz wsparcia użytkowników w zakresie problemów z infrastrukturą i aplikacjami biznesowymi dla 33 tys. pracowników TP.

Sygnity oferowało już te usługi - obecnie w nieco większym zakresie - na potrzeby TP tą samą grupą osób. "Już od dwóch lat świadczymy usługi w ramach projektów outsourcingowych dla Grupy TP. Podpisana właśnie umowa podwykonawcza z EDS, stanowi kontynuację dotychczasowej działalności i rozszerza ofertę outsourcingową Grupy Sygnity" - mówi Leszek Rożdżeński, prezes zarządu Web Inn i dyrektor Centrum Outsourcingu Sygnity.

Kontrakt z Web Inn przejął jednak obecnie EDS. Ostatnia ta firma zamierza jednak przejąć dodatkowo 150 pracowników Grupy Telekomunikacji Polskiej. Umowa obejmuje wsparcie zarówno dla Telekomunikacji Polskiej, jak i PTK Centertel.

Zobacz również:

Umowa podpisana pomiędzy Web Inn a EDS-Poland ma charakter ramowy. Strony podpisują zamówienia na konkretne usługi w okresie objętym kontraktem. Tylko w 2008 r. łączna wartość wszystkich umów realizowanych na podstawie tego kontraktu może osiągnąć kilku milionów złotych. Przedstawiciele Sygnity uważają, że umowa z EDS jest szansą na długofalową współpracę w globalnych i paneuropejskich kontraktach outsourcingowych realizowanych na terenie Polski.

Wcześniej mówiło się, że koncern EDS zamierza otworzyć w Polsce centrum usługowe, w związku z czym otrzyma dofinansowanie od Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Nieoficjalnie mówi się, że EDS będzie jednak - podobnie jak ma to miejsce w innych spółkach z Grupy France Telecom, do której należy też TP - przejmował kolejne działy wsparcia IT polskiego operatora.