E-podpis w służbie zdrowia
- Monika Tomkiewicz,
- 01.02.2008, godz. 09:01
Podpis elektroniczny, coraz częściej wykorzystywany w polskiej administracji, ma być też stosowany przez placówki medyczne do prowadzenia dokumentacji medycznej.
Popularyzacji podpisu elektronicznego w służbie zdrowia podjęły się organizacje branżowe. Pierwszym krokiem jaki podjęły Ogólnopolski Związek Pracodawców Prywatnej Służby Zdrowia (OZPPSZ) i Naczelna Izba Lekarska to umowa z firmą Unizeto, gwarantująca niższe ceny zakupu e-podpisu dla lekarzy i placówek medycznych.
Jak podaje Gazeta Wyborcza, będą oni mogli nabyć cały zestaw niezbędny do składania bezpiecznego e-podpisu (specjalną kartę, czytnik i dwuletni tzw. certyfikat kwalifikowany poświadczający tożsamość podpisującego) za 325 zł netto.
Organizacje zapowiadają też promocję elektronicznej komunikacji w służbie zdrowia, która jest ich zdaniem wygodniejsza i tańsza.