E-biznes: liczy się oryginalność

Kilkuset przedsiębiorców dostało już unijne fundusze w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Większość zainwestuje w branże e-doradztwa, e-turystyki, e-edukacji, e-zdrowia oraz w portale społecznościowe. Kolejne firmy przygotowujące wnioski o dotacje powinny wykazać się oryginalnością, by przetrwać wśród konkurencji.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości podsumowała listę umów podpisanych z autorami najlepszych projektów, które otrzymały dotacje z Unii Europejskiej. W branży e-doradztwa przedsiębiorcy postawili na doradztwo finansowe. Najwięcej dofinansowanych projektów dotyczyło świadczenia e-usług takich jak: wirtualne symulacje biznesowe, analizy rynku, tworzenie portali porównujących usługi ubezpieczeniowe, doradztwo kredytowe oraz finansowe.

Z kolei najpopularniejsze e-usługi związane z turystyką to: porównywarki miejsc noclegowych, wyszukiwarki lotów czarterowych czy hoteli oraz systemy rezerwacji on-line. W branży edukacyjnej przedsiębiorcy inwestują w kursy e-learningowe. Podobne do siebie pomysły pojawiają się również w dziedzinie e-zdrowia. Po sukcesie Naszej-Klasy e-biznesmeni liczą także na duże zyski z kolejnych portali społecznościowych.

Przedstawiciele PARP zauważają, że we wnioskach przeważają e-usługi, które powielają istniejące już pomysły. Oznacza to, że na rynku może powstać konkurencja między firmami, które dostały fundusze na taki sam lub podobny biznes. Firmy nie mogą zapomnieć, że podpisując umowę z PARP na dofinansowanie e-usług obowiązują się do zapewnienia trwałości projektu przez okres 3 lat po zakończeniu okresu dofinansowania. Dlatego tak ważne jest, aby firmy miały oryginalny pomysł na e-biznes, który trwale pozwoli utrzymać się na rynku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200