E-bankowość coraz bezpieczniejsza
-
-
- IDG News Service,
- 09.03.2011, godz. 17:37
Brytyjskie banki odnotowały w 2010 roku niższe niż w 2009 r. straty z powodu przestępstw związanych z bankowością internetową i kartami płatniczymi. Poprawiła się jakość systemów wykrywania oszustw.
W Wielkiej Brytanii straty spowodowane oszustwami w bankowości elektronicznej sięgnęły w ubiegłym roku 46,7 mln GBP (76,5 mln USD) - wynika z najnowszych danych U.K. Cards Association oraz Financial Fraud Action U.K.
Wynik ten był drugi co do wielkości w ciągu ostatnich pięciu lat. W 2009 r. banki odnotowały 59,7 mln GBP strat z powodu oszustw.
Zobacz również:
- Ocena wartości biznesowej: jak znaleźć wspólny język z osobami podejmującymi decyzje finansowe w firmie
- Fizyczna karta SIM czy wirtualny eSIM? Oto najważniejsze różnice
- Nowa inicjatywa TikToka ma przekonać Europejczyków, że ich dane są bezpieczne
W 2010 r. wielkość strat spadła o 22%, dzięki temu, że konsumenci używali aktualnego oprogramowania antywirusowego, a banki zaawansowanych narzędzi informatycznych wykrywających oszustwa. Straty finansowe były niższe, mimo, że liczba przypadków phishingu wzrosła w ubiegłym roku o 21% w porównaniu z 2009 r.
Straty związane z wykorzystaniem przez przestępców podrobionych lub sklonowanych kart spadły o 41%, do 47,6 mln GBP, z 80,9 mln w 2009 roku.