Dziura w sklepie Yahoo!

Pod koniec ubiegłego tygodnia portal internetowy Yahoo! poprawił błąd w swoim serwisie sklepowym (Yahoo! Store), który powodował upublicznienie danych jego klientów.

Pod koniec ubiegłego tygodnia portal internetowy Yahoo! poprawił błąd w swoim serwisie sklepowym (Yahoo! Store), który powodował upublicznienie danych jego klientów.

Przez prawie 2 tygodnie na stronie serwisu były dostępne informacje o klientach robiących zakupy w sklepie Vitanet. Pragnąca zachować anonimowość przedstawicielka Yahoo! poinformowała, że informacje te obejmowały fragment numeru karty płatniczej, wydaną kwotę oraz adresy klientów umieszczone na mapie.

Błąd wykryto 8 kwietnia i poprawiono go w ciągu 10 minut. W oficjalnym oświadczeniu twórca Yahoo! Store, Paul Graham powiedział, że usterka dotyczyła tylko sklepu Vitanet, a Yahoo! bardzo poważnie traktuje sprawę bezpieczeństwa danych swoich klientów.

Od chwili uruchomienia Yahoo! Store (czerwiec 1998 r.) był to pierwszy przypadek nieumyślnego ujawnienia danych osobowych klientów przez ten serwis, do którego obecnie należy ponad 4,7 tys. firm.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200