Dzień Motoroli

30 października br. Motorola Polska - obecna na polskim rynku od 1992 r. - zorganizowała w Warszawie swój dzień firmowy.

30 października br. Motorola Polska - obecna na polskim rynku od 1992 r. - zorganizowała w Warszawie swój dzień firmowy. Na program Dnia Motoroli złożyło się 10 prezentacji poświęconych tematom telekomunikacyjnym, działalności firmy na polskim rynku oraz bieżącej ofercie.

Zgodnie z hasłem marketingowym: Wszędzie inteligencja, pod którym prezentowano firmowe wizje przyszłości, wkrótce będą nas zewsząd otaczać inteligentne aplikacje i urządzenia, np. powszechne ma się stać płacenie za towary i usługi za pomocą telefonu komórkowego.

Prezes zarządu Motorola Polska, Ryszard Łada, przedstawił strategię firmową. Technologie szerokopasmowe (modemy kablowe), bezprzewodowe (radiowe - Tetra) i Internet to trzy główne obszary zainteresowań koncernu, obok produkcji terminali abonenckich i podzespołów elektronicznych.

Interaktywne aplikacje w sieciach telewizji kablowych były tematem prezentacji Tomasza Mokrogulskiego, dyr. regionalnego ds. sprzedaży i marketingu. kablowe Motoroli pracują m.in. w sieciach telewizji kablowej UPC w Austrii i Holandii. W sieciach UPC w Krakowie i Warszawie uruchomiono pilotowe instalacje -w tym roku ok. 20 tys. modemów kablowych. Abonentom dzierżawione są urządzenia typu set-top box DVI-500H, które umożliwiają za pośrednictwem telewizora jednoczesne korzystanie z Internetu, skrzynek głosowych, poczty elektronicznej i telewizji. UPC w Polsce planuje zainstalowanie docelowo ok. 80 tys. modemów kablowych, 30-35 tys. w 2002 r. Motorola zapowiada łączenie w przyszłości platformy kablowej i rozwiązań bezprzewodowych.

Ważne miejsce w ofercie firmy stanowi technologia GPRS, traktowana jako istotny krok w kierunku sieci bezprzewodowych 3G. Obecnie 100 operatorów sieci komórkowych zastosowało rozwiązania GPRS. Do końca br. dalszych 30 w regionie EMEA zamierza je wprowadzić. Motorola zawarła 20 umów na budowę sieci z GPRS i oferuje 5 modeli telefonów komórkowych z GPRS: V66, Timeport 260 i 280, Talkabout 192 oraz Accompli 008.

Szefem centrum oprogramowania Motoroli w Krakowie, działającym od 1998 r. i zatrudniającym 152 osób (w tym 116 inżynierów), od września br. jest Paul Hancock. Krakowski ośrodek jest jednym z 21 centrów oprogramowania Motoroli zlokalizowanych w 13 krajach.