Dzięki projektowi SABER mają zniknąć "białe plamy" na mapie Europy

W ramach finansowanego przez Unię Europejską projektu SABER regionalne władze mają dowiedzieć się jak wybrać, wdrożyć i finansować szerokopasmowy Internet przy użyciu połączeń satelitarnych.

Kierownictwo projektu SABER poinformowało, że w kwietniu zostanie opublikowany zbiór praktycznych wskazówek dla władz regionalnych na temat wyboru, wdrażania i finansowania satelitarnych rozwiązań szerokopasmowych, które ułatwią dostęp do Internetu na terenach tzw. "białych plam". Informacja została podana po pierwszym spotkaniu warsztatowym w ramach projektu SABER, które odbyło się w irlandzkim Cork. Uczestniczyli w nim przedstawiciele 21 organów władz regionalnych z całej Europy, eksperci w dziedzinie techniki satelitarnej.

24-miesięczny program SABER, którym kieruje CSI Piemonte, jest częściowo finansowany przez Unię Europejską. Uczestniczy w nim 26 partnerów, między innymi Eutelsat, SES Broadband Services, Astrium oraz wspomniani przedstawiciele regionalnych ośrodków władzy, jak również wiele firm teleinformatycznych z sektora publicznego i prywatnego uczestniczących we wdrażaniu komunikacji szerokopasmowej, reprezentujących 13 krajów z całej Europy.

Zobacz również:

  • Więcej szybkiego internetu w całej Polsce
  • Rząd za uproszczeniem wydatkowania funduszy UE na ultraszybki internet

"Dostęp do szybkiej komunikacji szerokopasmowej jest kluczowym wymaganiem infrastrukturalnym, warunkiem rozwoju gospodarki, edukacji i więzi społecznych w Europie. Jednakże 10 milionów gospodarstw domowych w Unii Europejskiej nadal nie ma takiego dostępu. Dotyczy to zwłaszcza obszarów wiejskich" — powiedział Stefano Agnelli, dyrektor ds. kontaktów z instytucjami europejskimi w firmie Eutelsat. I dodał, że rola programu SABER polega na ułatwianiu władzom regionalnym osiągania korzyści z tego rozwiązania i udzielaniu im wskazówek, jak je najefektywniej wdrażać w swoich społecznościach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200