Działanie na trudne czasy

Budżety nie chcą rosnąć, menedżerowie muszą przyjrzeć się swoim metodom działania i strategiom. W jaki sposób dostosować działanie do trudnych czasów i odchudzonych budżetów? Jak do tego podejść metodycznie?

Działanie na trudne czasy
Ken McGee, analityk Gartnera rekomenduje kilkanaście metod opanowania kosztów i lepszego wydawania pieniędzy w organizacji IT.

1. Zmierz projekty IT na tle priorytetów CEO i sprawdź, czy są zgodne.

2.Przyjrzyj się temu, w jaki sposób firma zarabia pieniądze i w ten obraz wpisz projekty, nad którymi pracuje IT. Lepiej przestać wspierać inicjatywy IT, które nie zwiększą przychodów firmy.

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT
  • Zarządzanie informacją – nowe kierunki
  • AI w walce z przestępstwami finansowymi

3.Porzuć priorytety IT, które w bezpośredni sposób nie wspierają priorytetów CEO. Priorytety CEO są na ogół związane z przychodami, a priorytety CIO są związane z kosztami. Przykład: CIO, który jest skoncentrowany na poprawie infrastruktury technicznej vs CEO, którego priorytety to być bardziej otwartym i lepiej współpracować z klientami. Trzeba próbować pozbyć się tych sprzeczności.

4.i 5. są połączone: przestań rekomendować gigantyczne projekty IT. "Nie masz pieniędzy" - mówi McGee. Zamiast tego, odkryj słabości w obecnym portfolio i zobacz, gdzie konieczna jest inwestycja.

6. Spraw, aby ludzie byli odpowiedzialni za wydatki IT. Niech działy biznesowe wiedzą i podpisują się pod tym, jakie są bieżące koszty ich potrzeb z zakresu IT.

7. Skończ z aplikacjami, które nie przynoszą wartości. Gartner szacuje, że wydatki operacyjne mogą być zredukowane o 20% do 2014 roku przez uporządkowanie aplikacji.

8. Przestań wkładać wszystkie firmowe wydatki do budżetu IT. Zaciemnia to obraz kosztów IT działów biznesowych.

9. Organizacje IT powinny stworzyć procesy, które zapobiegają "niespodziankom", zakłócającym model biznesowy.

10. Pozbądź się lęku przed chmurą. Nie ma już organizacji, które 100% swoich usług IT świadczą za pomocą własnego działu IT.

11. Zmień organizację wsparcia technicznego. Często im bardziej złożony problem, tym konieczne są bardziej specjalistyczne umiejętności. W końcu dochodzimy do twórców systemu. Wzywanie wsparcia spośród najbardziej wykwalifikowanych pracowników to proszenie producenta samochodów, aby przysłał osobę z taśmy produkcyjnej, która montowała daną część, aby nam ją naprawiła. "To właśnie robimy codziennie w IT" - mówi McGee. Większość działów programistycznych jest przerośnięta, aby zrekompensować przerwy w pracy spowodowane naprawianiem awarii, a dział operacyjny ma zbyt małe zatrudnienie, z powodu swojej współzależności.

12. Skasuj większość systemów chargeback, które wymagają ogromnego wysiłku i wydatków aby coś odzyskać, dając niewielkie przychody.

13. Przestań szukać konkurencyjnych ofert. Większość firm trzyma się swojego dotychczasowego wendora. "Wielostopniowy proces przetargu ofert jest niewydajny i pochłania czas. Zamiast tego użytkownicy powinni skorzystać z firmy konsultingowej lub doświadczenia innych firm, aby przyjrzeć się konkurencyjnemu krajobrazowi" - uważa McGee.

14. Przestań trzymać w zawieszeniu projekty, które nie mają finansowania, po prostu się ich pozbądź.

15. Przestań dyskryminować umiejętności interpersonalne i nauki społeczne. Sieci społecznościowe i programy kontekstualne będą wymagały szkoleń i ludzi z nowymi umiejętnościami, którzy poszerzą umiejętności IT.

16. Odzyskaj równowagę między front office i back office. W przeciwnym razie powstanie podział na“back office CIO" i “front office CIO".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200