Dział książek Amazon.com zaczął przynosić dochody

Firma po raz pierwszy podała wyniki finansowe z podziałem na poszczególne sektory działalności. Całościowo nadal odnotowuje straty.

Amazon.com, popularny sklep internetowy, poinformował, że jego amerykański oddział sprzedający książki online wreszcie przyniósł zysk. Pomimo nieustającego wzrostu przychodów, zysk został wykazany po raz pierwszy w całej pięcioletniej historii firmy. Wartość sprzedaży w IV kwartale roku finansowego 1999 osiągnęła 676 mln USD (253 mln USD rok wcześniej). Całościowo nadal jednak odnotowano w tym okresie stratę netto w wysokości 185 mln USD (strata 22 mln USD).

W całym roku sprzedaż Amazon.com wyniosła 1,64 mld USD, co oznacza wzrost o 169% w stosunku do 610 mln USD odnotowanych w roku 1998. Strata netto w tym okresie wyniosła 390 mln USD (74 mln USD).

Firma po raz pierwszy podała wyniki finansowe, dzieląc je na poszczególne sektory działalności, co pozwoliło ocenić sprzedaż poszczególnych kategorii produktów. Amazon zachował pozycję lidera pod względem sprzedaży przez Internet książek, płyt CD i DVD oraz filmów wideo. Sprzedaż książek w IV kwartale osiągnęła wartość 317 mln USD i stanowiła prawie połowę przychodów uzyskanych w tym okresie. Sprzedaż CD i innych produktów związanych z muzyką przyniosła 78 mln USD, a płyt DVD - 64 mln USD. Przedstawiciele Amazon stwierdzili, że dział książek przynosił zyski przez cały rok.

Dział zabawek i produktów dla dzieci wygenerował przychód w wysokości 95 mln USD, co oznacza, że firma zbliżyła się do największego rywala na tym rynku, firmy eToys, która odnotowała w tym samym okresie sprzedaż w wysokości 107 mln USD.

Przedstawiciele firmy zapowiedzieli, że firma zamierza dotrzymać obietnic co do rozszerzenia zakresu swojej oferty, jak również zwiększyć obecność na rynkach zagranicznych, podpisując porozumienia z innymi sprzedawcami online. Twierdzą również, że spore nakłady w infrastrukturę zaowocują w tym roku szybkim wzrostem przychodów, co ma przynieść rentowność firmy.

***

Amazon.com zwolnił 2% pracowników

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200