Duże maszyny, inne też

Mimo ostrej konkurencji na rynku, Fujitsu Siemens Computers odnotował w Polsce prawie 50-proc. wzrost przychodów - głównie dzięki sprzedaży wysoko wydajnych serwerów linii PrimePower.

Mimo ostrej konkurencji na rynku, Fujitsu Siemens Computers odnotował w Polsce prawie 50-proc. wzrost przychodów - głównie dzięki sprzedaży wysoko wydajnych serwerów linii PrimePower.

Duże maszyny, inne też

Dariusz Fabiszewski, prezes zarządu Fujitsu Siemens Computers sp. z o.o.

Niespełna trzy lata temu, tuż po połączeniu europejskich oddziałów Fujitsu i Siemens, przedstawiciele powstałego koncernu zapowiadali, że do końca 2001 r. firma zdobędzie pierwsze miejsce na rynku europejskim. Dariusz Fabiszewski, prezes Fujitsu Siemens Computers sp. z o.o., zapowiadał, że jego firma znajdzie się w pierwszej piątce pod względem sprzedaży komputerów osobistych i notebooków. Ubiegły rok zweryfikował te zamierzenia. Co prawda w Europie Zachodniej koncern znalazł się w pierwszej piątce. W Niemczech stał się nawet numerem dwa wśród największych dostawców sprzętu, a w Polsce udało się firmie utrzymać sprzedaż na poprzednim poziomie. Według wstępnych szacunków opartych m.in. na danych IDC, Fujitsu Siemens znalazł się na dziesiątym miejscu wśród producentów PC i siódmym, jeśli chodzi o notebooki. "Wszystkim dużym dostawcom zaszkodziła konkurencja ze strony niewielkich lokalnych firm, które wygrywają przede wszystkim niską ceną oraz łatwym dostępem. Firmy te, nawet bez formalnych umów, zapewniają bezpłatny, błyskawiczny serwis, co w przypad ku dostawcy ogólnopolskiego wiązałoby się już z dużymi kosztami. To problem znany w całej Europie" - mówi Dariusz Fabiszewski. Mimo problemów firma nie zamierza rezygnować z walki o mniej majętnych klientów. Dlatego też kierownictwo polskiego oddziału myśli o stworzeniu nowej linii tanich notebooków, składanych wspólnie z jednym z polskich partnerów.

Siła drzemie w serwerach

Mimo to zakończony w marcu rok finansowy przyniósł Fujitsu Siemens w Polsce trzeci z rzędu prawie 50-proc. wzrost przychodów. Firma zamknęła ub.r. przychodami w wysokości 42 mln euro, co stanowiło niemal połowę z 90 mln euro przychodów przynoszonych przez cały region Europy Wschodniej.

Lokomotywą koncernu okazała się sprzedaż wysoko wydajnych rozwiązań korporacyjnych linii PrimePower i intelowskich serwerów Primergy. Fujitsu Siemens zawarł umowy partnerskie z wszystkimi liczącymi się dostawcami rozwiązań do przechowywania danych i budowy sieci korporacyjnych, dzięki czemu jest podwykonawcą przy wielu dużych projektach. Jednym z największych w ub.r. był kontrakt z PLL LOT. "To dostawa sprzętu z dużym marginesem usług dodanych stanowi dziś największe źródło przychodów" - stwierdza Dariusz Fabiszewski. - "Dlatego też chcemy poświęcić jeszcze więcej uwagi rynkowi rozwiązań wysoko wydajnych i budowie wyspecjalizowanych centrów danych".

Duże maszyny, inne też

Fujitsu Siemens Computers

Właśnie z myślą o wzmocnieniu działu zajmującego się dużymi kontraktami w warszawskim biurze Fujitsu Siemens w ub.r. zatrudniono kilkunastu nowych handlowców. "Ich zadaniem jest przede wszystkim utrzymywanie kontaktów z naszymi największymi klientami. Co prawda sprzedajemy nasze produkty jedynie za pomocą sieci partnerskich, jednak doświadczenie uczy, że konieczne jest utrzymywanie silnych relacji z odbiorcą" - mówi Dariusz Fabiszewski.

Pewność i mobilność

Takie nastawienie nie oznacza jednak rezygnacji z walki o tradycyjne rynki. Jeszcze w tym roku Fujitsu Siemens chce zaproponować swoim klientom tanie notebooki, produkowane w krótkich seriach. Uznanie bardziej wymagających klientów powinny zdobyć produkty reklamowane na tegorocznych targach CeBIT pod hasłem "mobilność". Wśród nich są przede wszystkim Lifebooki wyposażone w najnowszą technologię Bluetooth czy też Lifebooki z serii Celsius oraz nowe komputery kieszonkowe PDA Pocket LOOX, zawierające procesor Intel Xscale i najnowszy system Microsoft Pocket PC 2002. "Strategia firmy zakłada skupienie się na dwóch kierunkach: dostarczaniu wysoko wydajnych rozwiązań dla przedsiębiorstw oraz zapewnieniu bezpiecznego dostępu do danych w każdym miejscu i w każdych okolicznościach. Tak też będzie rozwijała się nasza korporacja w najbliższym czasie" - twierdzi Dariusz Fabiszewski.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200