Dukat

Tworzenie systemów bankowych to szczególne wyzwanie dla informatyków. Wymagana jest bowiem niezawodność systemu, prostota obsługi oraz, co równie ważne dla bankierów, niskie koszty instalacji oprogramowania.

Tworzenie systemów bankowych to szczególne wyzwanie dla informatyków. Wymagana jest bowiem niezawodność systemu, prostota obsługi oraz, co równie ważne dla bankierów, niskie koszty instalacji oprogramowania.

W 1991 r. krakowska firma Koncept rozpoczęła prace nad nowoczesnym, kompleksowym systemem obsługi banku. Ich efektem jest system Dukat. Jego pierwsza, historyczna już wersja umożliwiała obsługę tzw. back-office. W skład systemu wchodził szereg modułów ewidencyjnych oraz obsługa księgowości.

Bezpośrednio po ukończeniu pierwszej wersji rozpoczęły się prace nad zmianą oblicza Dukata z systemu o charakterze księgowym na system wspomagania obsługi klienta, ułatwiający zarządzanie bankiem. W ich wyniku powstała kolejna wersja systemu umożliwiająca bieżącą obsługę operacyjną klientów (front-office) wraz z funkcjonowaniem modułu kasowo-skarbcowego. System ten został rozbudowany m.in.: o moduł rozliczeń międzybankowych, obsługi archiwum, weryfikację wprowadzonych dokumentów.

Z Dukatem współpracują podsystemy obsługi zagadnień kadrowo-płacowych oraz ewidencji składników majątkowych banku i druków ścisłego zarachowania.

Koncept nadal prowadzi prace nad poszerzeniem funkcji systemu Dukat. W planach jest m.in.: rozbudowa obsługi operacyjnej o nowe produkty finansowe, opracowanie interfejsu bank-klient, analizowanie kondycji finansowej kredytobiorcy, wykonywanie analiz i prognoz na potrzeby zarządzania bankiem.

Dotychczasowi użytkownicy Dukata oceniają go pozytywnie. Ich zdaniem, na szczególną uwagę zasługują: łatwośc dostosowywania systemu do zmieniających się potrzeb banku i prostota jego obsługi.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200