Drzwi otwarte

Fujitsu Technology Solutions zbiera pierwsze owoce zmiany profilu działalności. Połączyło się także z łódzkim Fujitsu Global Delivery Center.

Roman Durka objął fotel szefa Fujitsu Technology Solutions nieco ponad rok temu. Kierował spółką przez pełny rok finansowy, kończący się 31 marca. Rozpoczął właśnie kolejny. Miniony okres określa jako trudny, ale zarazem ciekawy. W związku z odkupieniem przez Fujitsu udziałów od Siemensa w joint-venture Fujitsu Siemens Computer, spółka przeszła głęboką reorganizację. Zmieniła profil na bardziej usługowy, poszerzyła ofertę o sprzęt klasy Enterprise, przede wszystkim serwery i macierze dyskowe.

Reorganizacja i rozbudowa

Mimo kryzysu ubiegły rok był dobry biznesowo. Skoncentrowaliśmy się na rynku korporacyjnym, a nie - jak dotychczas - konsumenckim z ofertą komputerów PC. Stworzone przez ostatnie miesiące solidne podstawy zaprocentują w kolejnym roku.

Roman Durka, prezes zarządu Fujitsu Technology Solutions

Powstało portfolio nowych usług. Zrekrutowano i przeszkolono pracowników. Zdefiniowano produkty, które będą najważniejsze w ofercie Fujitsu Technology Solutions. Na ten rok spółka planuje wprowadzenie kolejnych i zapowiada, że będzie ich jeszcze więcej. Oferta firmy w Japonii jest bowiem znacznie szersza niż to, co dotychczas oferowano na polskim rynku. Główne sektory rynku, które zamierza obsługiwać FTS to bankowość telekomunikacja, sektor publiczny, przemysł, firmy SMB i centra badawcze.

"Proces przekształcania spółki jeszcze trwa, ale jego najważniejsze etapy zostały już zamknięte. Udało nam się znacząco podnieść udział usług i rozwiązań klasy Enterprise" - mówi z satysfakcją Roman Durka. Z tego obszaru pochodzą już najważniejsze projekty, nad którymi FTS obecnie pracuje. "Wygraliśmy kilka bardzo ciekawych projektów, w tym u największych firm w Polsce z sektora bankowości i telekomunikacji. Mimo kryzysu ubiegły rok był dobry biznesowo. Skoncentrowaliśmy się na rynku korporacyjnym, a nie - jak dotychczas - konsumenckim z ofertą komputerów PC. Stworzone przez ostatnie miesiące solidne podstawy zaprocentują w kolejnym roku" - dodaje.

Nowy gracz na zmienionym rynku

Zmiana postrzegania Fujitsu Technology Solutions - kojarzonego dotąd jako producent laptopów - była jednym z najtrudniejszych elementów przebudowy firmy. Dla niektórych klientów było zaskoczeniem, że Fujitsu ma w ofercie także usługi. "Krok po kroku pokazywaliśmy kompetencje, czasami poprzez wykonanie drobnego projektu pilotażowego" - opowiada Roman Durka. Dziś, FTS coraz częściej jest "dopraszane" do przetargów, choć wcześniej nie było nawet brane pod uwagę jako oferent. O pierwsze przetargi usługowe spółka musiała mocno się starać. "Teraz coraz częściej w tego typu projektach drzwi są dla nas szeroko otwarte" - mówi prezes Fujitsu Technology Solutions.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200