Drzwi otwarte

Zmieniły się jednak rynkowe reguły gry. Rynek w najważniejszych kategoriach sprzętowych przez ostatnie lata spadał. "Wygląda na to, że obecnie się stabilizuje i może nawet delikatnie wzrosnąć. Jednak powrót ożywienia potrwa dłużej niż ten rok" - mówi Roman Durka. Klient już nie pyta, ile ma dokupić sztuk sprzętu - może z wyjątkiem sektora publicznego - ale jak rozwiązać problem biznesowy. Jest gotowy wydać kilka milionów euro, ale w zamian za rzeczywistą optymalizację sposobu działania. "Nasze wewnętrzne prognozy - wyrażone w dolarach - mówią o tym, że rynek w 2010 r. pozostanie na poziomie z roku ubiegłego. Wzrośnie sprzedaż serwerów i pamięci masowych, ale już komputerów osobistych pozostanie bez zmian. Rosnąć powinny usługi w związku ze zmianą oczekiwań klientów. Bijemy się już nie na sztuki tylko na obrót i marże w związku z przejściem w usługi" - mówi Roman Durka.

Współpraca z partnerami

Istotnym punktem w agendzie szefa polskiego oddziału Fujitsu Technology Solutions jest także rozwój współpracy z partnerami i pozyskiwanie nowych. Mają wspólnie z FTS prowadzić projekty i budować kompetencje, niekiedy bardzo niszowe. "Moim zdaniem, to ciekawa propozycja dla polskich firm w stosunku do oferty naszych konkurentów, którzy coraz mniej pola do działania oddają partnerom, a niekiedy wręcz z nimi konkurują. My szukamy dodatkowej wartości u partnera. Nie chcemy wszystkich kompetencji rozwijać wewnątrz" - mówi Roman Durka. Zainteresowanie propozycją Fujitsu jest spore. Na każde organizowane przez firmę spotkanie dla partnerów rejestruje się 200-300 uczestników. W maju zaś ruszył Program Select. Partnerzy mogą uzyskać certyfikaty w dziedzinie rozwiązań mobilnych, serwerowych i pamięci masowych. W programie przewidziano dwa poziomy - Select i Select Expert. W drugim przypadku niezbędna jest specjalizacja w co najmniej jednym obszarze rozwiązań IT - serwerów, pamięci masowych lub infrastruktury IT.

Bardzo ważną zmianą w 2009 r. było dla Fujitsu Technology Solutions połączenie z łódzkim Global Delivery Center. Centrum japońskie Fujitsu otworzyło w marcu 2009 r. Inwestycja jest warta ok. 14 mln euro. Połączenie zaś obu organizacji japońskiego koncernu nastąpiło 1 kwietnia br. Global Delivery Center liczy już prawie 400 osób i dołącza do czołówki firm usługowych w Polsce. Oferta GDC ma być kierowana także do polskich przedsiębiorstw. Łączne zatrudnienie w FTS i łódzkim centrum może zwiększyć się do ponad 600 osób w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy.


TOP 200