Druga poważna awaria platformy Salesforce w ciągu dwóch tygodni

W wyniku poniedziałkowej awarii dostęp do narzędzi biznesowych utraciło wielu użytkowników oprogramowania Salesforce. Usuwanie jej skutków trwało 12 godzin. Przez ten czas niedostępne były m.in. elementy środowiska deweloperskiego Salesforce. To druga awaria, która utrudniła, bądź uniemożliwiła korzystanie z oferowanych w formie usługi aplikacji amerykańskiego dostawcy w ciągu niecałych dwóch tygodni.

Pierwsze problemy z dostępem do aplikacji biznesowych działających na platformie Salesforce pojawiły się w poniedziałek rano czasu polskiego. Wówczas działać przestały instancje platformy Salesforce obsługujące klientów ze Stanów Zjednoczonych. Niedługo później wyłączyły się też komponenty wykorzystywane w celach deweloperskich. Działać przestał również system dystrybucji niezależnych aplikacji bazujących na platformie Salesforce. Pierwsze dwie instancje i podstawową funkcjonalność platformy - funkcje raportowania, dostęp do bazy kontaktów i projektów - przywrócono po dwóch godzinach. Nadal pojawiały się jednak problemy wydajnościowe. Utrudniony był też dostęp do funkcji związanych m.in. z wyszukiwaniem. Aż 11 godzin trwało przywrócenie dostępu do pozostałych elementów środowiska Salesforce, w tym instancji deweloperskich. Godzinę później, a więc niecałe 12 godzin po wykryciu awarii poinformowano o przywróceniu pełnej sprawności platformy dla wszystkich użytkowników. Według oficjalnych informacji rozproszoną infrastrukturę firmy Salesforce unieruchomiły problemy z zasilaniem.

To druga awaria, która uniemożliwiła korzystanie z rozwiązań Salesforce w ciągu niecałych dwóch tygodni. Przyczyną problemów, które wystąpiły pod koniec czerwca okazała się awaria sprzętowych systemów składowania danych. Wówczas dostęp do platformy został przywrócony po pięciu godzinach.

Zobacz również:

  • Nowy pakiet pozwala integrować ze sobą platformy Salesforce i Slack
  • Fabryka przyszłości. Na jakie przeszkody mogą natknąć się firmy cyfryzujące produkcję?
  • Atende wdroży CRM Billing w PGE
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200