Dostawy w pełni kontrolowane

Raben, chociaż powstał poza Polską, jest obecnie zarządzany z naszego kraju. Firma obsługuje całość swoich procesów za pomocą specjalizowanego oprogramowania.

NAGRODA SPECJALNA

Rozwój firmy nie byłby możliwy bez usprawnień codziennych procesów biznesowych, w tym obsługi dostaw. Na potrzeby projektu wybrano terminal firmy PSION, który w tym czasie jeszcze nie znajdował się w sprzedaży – Raben był zaangażowany w jego przygotowania przedsprzedażowe i jako pierwsza firma w Polsce korzysta z takiego terminala. Pracuje na nim specjalne oprogramowanie, które zostało zintegrowane z produkcyjnymi systemami w firmie.

Wdrożenie sprawiło, że nie są już potrzebne telefony do kierowców – status wprowadzany jest automatycznie, a podpis odbiorcy jest wysyłany na firmowy serwer. W razie uszkodzenia przesyłki lub innych problemów kierowca może z terminala wykonać zdjęcia i automatycznie wysłać je na serwer. Wdrożenie nie skończyło się jednak na wysyłaniu statusów, gdyż terminal pozyskuje informacje o położeniu pojazdów. Dzięki temu w oddziale firmy można zobaczyć położenie każdego z samochodów na cyfrowej mapie pobieranej z lokalnego serwera. W Polsce kierowcy mogą skorzystać także z nawigacji wbudowanej w terminal. Wdrożenie objęło 2500 terminali. Opracowane w Polsce oprogramowanie wdrożono później w innych oddziałach, w Czechach, na Węgrzech, w Niemczech i w krajach bałtyckich.

Zlecenia wymieniane cyfrowo

Sławomir Pawlak, dyrektor ds. informatyki i telekomunikacji w firmie Raben

Wszystkie nasze projekty opracowaliśmy w Polsce, a następnie wdrażaliśmy w innych krajach, gdzie przewyższały swoim zaawansowaniem technicznym to, co było standardem u konkurencji. Wdrożyliśmy system potwierdzania dostaw, specjalizowany CRM, sterowane głosem narzędzia dla magazynierów, firmową hurtownię danych, a także innowacyjny kalkulator emisji CO2. Nasze projekty są nowatorskie i nie pochodzą od obcego standardu.

W Raben Polska ponad 95% danych związanych ze zleceniami od klientów przesyłanych jest elektronicznie. Gdyby podsumować udział informacji wymienianych elektronicznie, to w żadnym z krajów, gdzie działa Raben, odsetek nie spada poniżej 80%, w Polsce i krajach bałtyckich przekracza 94%.

CRM na miarę

W tej branży nie ma dedykowanych rozwiązań CRM. Rozwiązania firm Salesforce i Microsoft odrzucono, ze względu na trudną integrację, skomplikowaną obsługę techniczną i koszty. Aplikacja pisana na zamówienie jest opracowana pod kątem procesów biznesowych, zintegrowana z systemem transportowym, księgowym i hurtownią danych. Oprogramowanie zarządza procesem sprzedaży w trzech segmentach (utrzymanie bieżącej, nowa sprzedaż, duże kontrakty) na wszystkich etapach, umożliwia monitoring i określenie celu procesów sprzedaży oraz szybki ogląd pozyskanej sprzedaży i tej utraconej. Proces dużych przetargów odbywa się inaczej niż zwykła sprzedaż, został oprogramowany osobno w firmowym CRM.


TOP 200