Dokładali do PC ponad 3,5 roku

Decyzja IBM o sprzedaży komputerowego działu chińskiej spółce Lenovo była podyktowana jego słabymi wynikami - to było jasne dla całej branży. Wczoraj IBM w komunikacie giełdowym potwierdził, że produkcja komputerów osobistych od 3,5 roku nie przynosiła firmie zysków. Koncern nie ujawnia zazwyczaj tak szczegółowych danych finansowych dotyczących sprzedaży sprzętu.

Za pierwsze sześć miesięcy IBM odnotował stratę rzędu 139 mln USD. W 2003 strata wyniosła 258 mln USD. Dwa lata temu sięgnęła 171 mln USD, zaś w 2001 397 mln USD. W tym okresie sprzedaż osiągnęła wartość 34,1 mld USD.

Sprzedaż działu PC chińskiemu Lenovo pomoże IBM poprawić zyskowność. Transakcja opiewa łącznie na 1,75 mld i pozwoli spółce zza Wielkiego Muru awansować na trzecią pozycję na świecie z zajmowanej obecnie ósmej.

Zdaniem IDC, w trzecim kwartale bieżącego roku producenci wprowadzili na rynek 44,2 mln sztuk komputerów, co oznacza wzrost na poziomie 11,9 proc.. Liderem rynku jest Dell, zanim plasuje się Hewlett-Packard. Więcej na temat prognoz dla rynku komputerowego w artykule Rynek wchłonie blisko 180 milionów komputerów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200