Dobre zarzadzanie oswiata
- 27.09.2013
Ciągłe ulepszanie
Cieszy nas aktywność szkół w elementach społecznościowych. Szkoły przez pierwszy rok działania portalu przygotowały prawie 300 informacji o ich przedsięwzięciach. Są to różne informacje –- o konkursach, przedstawieniach, dniach otwartych itd. To najlepszy dowód na to, że praca szkoły nie kończy się z ostatnim dzwonkiem.
Portal Edukacyjny, jak każdy tak duży projekt, na początku sprawiał sporo trudności. Użytkownicy – nauczyciele, rodzice, uczniowie – musieli przyzwyczaić się do nowego systemu, co dla urzędu wiązało się z lawiną e-maili, SMS i telefonów. Szybko okazało się, że panel służący do wprowadzania danych przez nauczycieli był mało wydajny, co wymogło na Urzędzie szybkie podjęcie kroków mających na celu poprawę wydajności Portalu. Dopiero po kilku kolejnych paczkach z aktualizacjami i poprawie konfiguracji serwerów, na których utrzymywany jest portal, jego wydajność uzyskała wymagany, wysoki poziom.
Zobacz również:
Jakie są inne wymierne efekty wprowadzenia elektronicznego systemu zarządzania oświatą? Oprócz oczywistych korzyści organizacyjnych poprawiła się wydajność zarządzania oświatą, pojawiły się konkretne oszczędności. „Dotyczą one przede wszystkim mieszkańców miasta, którzy nie muszą już indywidualnie opłacać usług związanych z dziennikiem elektronicznym. Mają zagwarantowany darmowy dostęp do informacji o swoich pociechach. Ograniczono również koszty ponoszone bezpośrednio do tej pory przez szkoły. Mogą się one skoncentrować na tym, co jest sensem i sednem ich działalności – uczeniu. Efekt skali przełożył się w oszczędności liczone w setkach tysięcy złotych. Te pieniądze zostały w szkołach” – podsumowuje Andrzej Feterowski. Jakie plany szykuje szczeciński magistrat wobec Portalu Edukacyjnego w najbliższym czasie? „Rozwój skierujemy w kierunku indywidualizacji usług i ich profilowania. Kolejnym kierunkiem działania jest wzbogacenie oferty treści i edukacyjnych, zwłaszcza w zakresie nauczania przedmiotów zawodowych. Musimy także rozszerzać ofertę programową” – mówi dyrektor Feterowski.