Dobre wyniki Palm, słabe 3Com

Przychody Palm w I kwartale roku finansowego 2001 były o 127% większe niż rok wcześniej. W tym samym czasie 3Com odnotował stratę, na którą główny wpływ miały zmiany restrukturyzacyjne w firmie.

Przychody Palm, producenta najpopularniejszych komputerów naręcznych, w I kwartale roku finansowego 2001 wyniosły 401 mln USD, a więc były o 127% większe niż przed rokiem (176.5 mln USD). Zysk netto wyniósł w tym czasie 17,3 mln USD (9,7 mln USD).

Liczba komputerów Palm sprzedanych w tym kwartale wyniosła ok. 1,5 mln sztuk, co łącznie daje firmie 8,7 mln sprzedanych egzemplarzy tych urządzeń.

"Zespół Palm po raz kolejny pozwolił na osiągnięcie wspaniałych wyników na różnych frontach: przychodów, liczby sprzedanych egzemplarzy, rentowności oraz rozwoju całej platformy" - stwierdził Carl Yankowski, dyrektor wykonawczy Palm.

Tymczasem 3Com, firma z której wydzielono Palm, w I kw. roku finansowego 2001 odnotowała stratę netto w wysokości 59,2 mln USD (rok wcześniej zysk 137,5 mln USD).

Przychody firmy wyniosły w I kw. 933,8 mln USD. Suma ta zawiera 127,5 mln USD uzyskanych ze sprzedaży działów zajmujących się produkcją modemów analogowych i urządzeń sieciowych dla dużych przedsiębiorstw i sieci rozległych. Nie uwzględnaijąc tych przychodów, 3Com odnotował sprzedaż w wysokości 806,3 mln USD, co oznacza 20-proc. wzrost w stosunku do wyników sprzedaży z IV kw. 2000 roku finansowego.

Przedstawiciele firmy słabe wyniki przypisują głównie restrukturyzacji wprowadzonej w IV kw. minionego roku finansowego, który zakończył się 2 czerwca br. Firma ogłosiła wtedy plany wycofania się z produkcji wybranych rodzin produktów oraz skupienia się na rynkach, produktach i technologiach szybko rozwijających się.

Eric Benhamou, dyrektor wykonawczy 3Com, stwierdził, że zamknięcie I kw. oznacza dla firmy zakończenie restrukturyzacji i jest ona teraz w dogodnej pozycji do przynoszenia korzyści swoim akcjonariuszom.

***

3Com zakończył rok finansowy

Motorola i Palm wspólnie opracują nowy model telefonu komórkowego

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200