Dobra kampania Interii

Zarząd Interii jest zadowolony z wyników kampanii reklamowej portalu. W ciągu dwóch miesięcy jej prowadzenia tygodniowa oglądalność portalu według SMG/KRC wzrosła z 11,5 do 17%.

Kampania, według informacji portalu, kierowana była do użytkowników Internetu w wieku od 15 do 25 lat. Oprócz wzmocnienia świadomości marki portalu i wzrostu oglądalności, jej celem miała być promocj usług bezpłatnej poczty i Centrum Wyszukiwania. Wykorzystano reklamę zewnętrzną, radio, prasę oraz Internet. Reklama prasowa objęła ogłoszenia reklamowe w 13 tytułach prasowych i stacji RMF FM.

Według pomiarów NetTrack, prowadzonych przez SMG/KRC, od września do listopada ub. roku oglądalność portalu (w ujęciu tygodniowym) wzrosła o blisko połowę, z 11,5% do 17%. Liczba internautów deklarujących korzystanie z Interii w ciągu ostatniego miesiąca zwiększyła się natomiast w tym okresie z 21,8% do 27,1%.

Zobacz również:

Według wewnętrznych statystyk portalu, w tym okresie miał także miejsce wzrost liczby wyświetlonych stron centrum wyszukiwania o około 50% i liczby odwiedzin o ponad jedną trzecią. Jak deklaruje Interia w październiku i listopadzie 2001 r. W portalu założono 207 tys. kont pocztowych, o 90% więcej, niż rok wcześniej w tym samym czasie. Wzrost oglądalności całego portalu od września do listopada miał wzrosnąć o 20,7%, przy czym miesięczna liczba odsłon - według tych statystyk - sięgnęła 210 mln.

Według badań przeprowadzonych po kampanii na zlecenie Interii kampanii, miała ona dobry odbiór. Znajomość reklam zadeklarowało blisko 3/4 respondentów. Chęć korzystania z portalu częściej niż dotychczas zadeklarowała jedna piąta badanych.