Dialog zostaje w KGHM Polska Miedź

Jak podaje serwis ISB, w perspektywie najbliższych lat KGHM Polska Miedź nie zamierza sprzedawać telekomunikacyjnej spółki Dialog. Tymczasem operator ten planuje w 2010 r. osiągnąć liczbę 1 mln klientów i 1 mld zł przychodów, stawiając na rozwój szerokopasmowego dostępu do Internetu, telewizji internetowej oraz telefonii komórkowej.

Miedziowy koncern poinformował, że zainwestował w spółkę do tej pory 2,3 mld zł, zaś z jej sprzedaży uzyskałby tylko ok. 0,7-1,1 mld zł. Ponadto zarząd KGHM Polska Miedź dostrzega potencjał rozwojowy w rozwijanych przez operatora usługach. Nie wyklucza także przejęć mniejszych spółek telekomunikacyjnych w celu pozyskania większej liczby abonentów.

Jak podaje ISB, Dialog posiada obecnie 450 tys. abonentów. Liczba klientów korzystających z dostępu do Internetu sięga 100 tys., w tym 63 tys. abonentów korzysta z dostępu szerokopasmowego. Zarząd operatora prognozuje, że do końca 2006 r. ich liczba wzrośnie do ponad 80 tys., a do końca 2007 r. sięgnie 150 tys. Przedstawiciele Dialogu wskazują, że liczba abonentów usług internetowych może się zwiększyć w przypadku podpisania umowy na bitstream access.

W grudniu br. Dialog planuje uruchomienie pilotażowej fazy usług triple play. Komercyjny ich start został zaplanowany na przyszły rok. W 2007 r. Dialog chce także wystartować jako operator wirtualny MVNO.

Na koniec br. Dialog oczekuje przychodów co najmniej na poziomie z ubiegłego roku (501 mln zł). W pierwszym półroczu 2006 r. Dialog miał 250 mln zł przychodów - podaje agencja ISB.


TOP 200