Dell sprzedaje więcej i lepiej

W drugim kwartale roku fiskalnego 2002 Dell Computer Corporation zanotował w skali globalnej zwiększenie sprzedaży serwerów o jedną trzecią. Polski oddział koncernu po raz pierwszy w swojej historii zajął drugie miejsce na rynku serwerowym.

Dell Computer Corporation zanotował w drugim kwartale roku fiskalnego 2002 (trwającego od 3 maja do 3 sierpnia br.) wzrost dostawy swoich produktów poza obszarem Stanów Zjednoczonych o 30% oraz wzrost globalnej sprzedaży systemów dla korporacji (serwerów, pamięci masowych i stacji roboczych) o 33%. Dostawy serwerów PowerEdge wzrosły na świecie o 36%.

"Dell w Polsce po raz pierwszy w historii awansował na drugie miejsce w rynku serwerów z 14-procentowym udziałem w rynku (Compaq był pierwszy z 30% udziałów). W porównaniu do pierwszego kwartału br. polski oddział koncernu przesunął się o dwie pozycje, a w ostatnim kwartale ubiegłego roku finansowego Dell w Polsce plasował się dopiero na pozycji piątej", powiedział Mirosław Grzyb, Internet Business Manager w Dell Computer Poland. W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) Dell zanotował wzrost sprzedaży serwerów o 47%, a dostawy stacji roboczych wzrosły o 70%.

Zobacz również:

  • AI w walce z przestępstwami finansowymi
  • Dobre wyniki finansowe Fortinet
  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes

W drugim kwartale Dell Computer Corporation odnotował 433 mln USD zysku netto i przychody ze sprzedaży w wysokości 7,6 mld USD. Odliczając koszty związane z restrukturyzacją firmy (konsolidacja zakładów) i redukcją zatrudnienia, korporacja zamknęła II kw. stratą netto w wysokości 101 mln USD. Po sześciu miesiącach działalności w roku obrachunkowym 2002, koncern odnotował 15,6 mld USD przychodów i 895 mln USD zysku netto.

***

Dell i IBM sprzedają serwery

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200