Dell numer jeden

Po raz pierwszy od 3 lat Dell Computer sprzedał w USA więcej komputerów PC niż jego konkurent Compaq.

Po raz pierwszy od 3 lat Dell Computer sprzedał w USA więcej komputerów PC niż jego konkurent Compaq.

Drugi kwartał br. okazał się pomyślny dla amerykańskiego producenta komputerów PC, firmy Dell Computer, której udział w amerykańskim rynku oceniany jest przez International Data Corp. na 18,4%. Udział Compaqa kształtuje się na poziomie 16,5%, a Hewlett-Packarda na 13,8%.

Compaq jednak zachował w II kw. dominującą pozycję w całkowitej sprzedaży komputerów PC, notebooków i serwerów z 16,2% udziałem w rynku. Przewagą Della nad konkurencją jest przede wszystkim doskonale rozwinięty system sprzedaży bezpośredniej. Na wiosnę br. niektórzy producenci, np. Compaq, próbowali go naśladować, wprowadzając dwustopniowy kanał sprzedaży, który można określić hasłem: „Zamawiasz u nas, odbierasz u partnera”. Kiedy nie zdało to w pełni egzaminu, konkurenci zaczęli eksponować wagę konsultingu i serwisu, który - ich zdaniem - nie jest najmocniejszą stroną Della. Jak jednak podkreślają analitycy IDC, podstawowym argumentem dla amerykańskich decydentów jest wciąż cena produktów Della, które są 10-15% tańsze niż konkurencyjne rozwiązania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200