Dell: nie tylko komputery

Prezes koncernu potwierdził, że Dell zamierza sprzedawać pod własną marką drukarki i urządzenia PDA. Zarząd firmy w dalszym ciągu nie przedstawił jednak konkretnych planów związanych z wejściem koncernu na nowe rynki.

Dell zamierza sprzedawać nie tylko własne drukarki, lecz także urządzenia PDA. W miniony czwartek potwierdził to Michael Dell – prezes koncernu. Zarząd firmy do tej pory nie ujawnił szczegółów dotyczących planowanego wejścia Della na nowe rynki. Zdaniem analityków - w zakresie sprzedaży drukarek - koncern mógłby konkurować w dwóch segmentach: tanich modeli atramentowych i dużych urządzeń laserowych przeznaczonych na rynek korporacyjny. Prawdopodobnie Dell oferowałby pod własną marką drukarki Xeroxa lub Lexmarka – to właśnie te firmy wymienia się jako potencjalnych partnerów koncernu. Dell wcześniej wykluczył jednak możliwość bezpośredniego przejęcia firmy Lexmark.

Zamiar poszerzenia oferty i poszukiwanie nowych rynków ma na celu wzmocnienie pozycji firmy wobec połączonych sił HP i Compaqa. Dell już obecnie sprzedaje urządzenia DPA innych producentów. Firma dokona jednakże premiery własnego palmtopa z system Pocket PC – mającego stanowić konkurencję dla modeli iPaq. PDA marki Dell będzie pozycjonowany jako urządzenie dla odbiorców korporacyjnych. Specjaliści przewidują, że Dell będzie zainteresowany produkcją palmtopów z segmentu high-end – opartych na platformie Xscale Intela i wyposażonych standardowo w moduły bezprzewodowej transmisji danych.

Zobacz również:

  • Nadchodzą nowe tablety od Apple

Według nie potwierdzonych informacji, nowe linie produktów marki Dell mają pojawić się na rynku jeszcze w IV kw. br.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200