Dell i Amazon wspierają się w Internecie

Amazon.com, największy na świecie sprzedawca książek, filmów i nagrań muzycznych za pośrednictwem Internetu, zawarł z Dell Computers - liderem sprzedaży komputerów w Internecie - porozumienie, w wyniku którego obie firmy zamieszczą odsyłacze do swoich stron na firmowych serwisach WWW. W ramach nawiązanej współpracy zawartość obu serwisów ma być zmodyfikowana pod kątem nowych klientów.

Amazon.com, największy na świecie sprzedawca książek, filmów i nagrań muzycznych za pośrednictwem Internetu, zawarł z Dell Computers - liderem sprzedaży komputerów w Internecie - porozumienie, w wyniku którego obie firmy zamieszczą odsyłacze do swoich stron na firmowych serwisach WWW. W ramach nawiązanej współpracy zawartość obu serwisów ma być zmodyfikowana pod kątem nowych klientów.

To pierwszy przypadek zamieszczenia odsyłaczy do firmy spoza branży ze stron Della. Również Amazon.com po raz pierwszy umieścił w swoim serwisie odsyłacz do sprzedawcy komputerów.

"Nasze firmy mają wspólną wizję dotyczącą przyszłości sprzedaży za pośrednictwem Internetu. Polega ona na pogłębianiu bezpośredniego kontaktu z klientami i dostarczaniu im unikalnych, wysokiej jakości usług. Dell i Amazon będą oferować wspólnym klientom odpowiednio dostosowane usługi, konkurencyjne ceny i ułatwioną nawigację" - powiedział Michael Dell, prezes Dell Computers.

Firmy na razie nie zamierzają uzupełnić swoich ofert o produkty partnera.

Obecnie Dell codziennie sprzedaje drogą elektroniczną produkty, których łączną wartość szacuje się na 14 mln USD, co stanowi ok. 25% przychodów firmy. Della planuje, aby ta forma sprzedaży stanowiła połowę jej przychodów do końca roku 2000.