Dell dostawcą infrastruktury internetowej

Przedstawiciele polskiego oddziału Della zaprezentowali pod koniec kwietnia w Warszawie szczegóły strategii firmowej: nowe produkty, usługi i alianse strategiczne, które mają zwiększyć udziały w rynku internetowym.

Przedstawiciele polskiego oddziału Della zaprezentowali pod koniec kwietnia w Warszawie szczegóły strategii firmowej: nowe produkty, usługi i alianse strategiczne, które mają zwiększyć udziały w rynku internetowym, którego wartość Dell ocenia na 370 mld USD. Właśnie tyle do 2003 r. przedsiębiorstwa mają wydawać rocznie na budowę lub modernizację swojej infrastruktury internetowej (głównie serwery i produkty do przechowywania danych).

Dell przedstawił pięć elementów swojej strategii w zakresie:

* infrastruktury komputerowej - wprowadzenie do sprzedaży dedykowanych urządzeń serwerowych PowerApp przeznaczonych do realizowania specyficznych zadań infrastruktury internetowej, takich jak np.: serwer webowy, serwer buforujacy czy optymalizacja obciążenia;

Zobacz również:

* Service Provider Direct - zbiór specjalnych zasobów, programów i aliansów, które mają zaspokoić potrzeby szybko rozwijającego się rynku dostawców usług internetowych typu ISP (Internet Service Provider), ASP (Application Service Provider) oraz firm specjalizujących się w utrzymywaniu serwisów internetowych;

* Usług "E"xpert - rozszerzona oferta usług, pomagających przedsiębiorstwom w maksymalnym wykorzystaniu Internetu oraz w tworzeniu i implementowaniu strategii internetowych. Dell nawiązał współpracę w zakresie e-consultingu m.in. z Arthur Andersen;

* Uniwersalnego dostępu - inicjatywa mająca na celu zapewnienie uniwersalnego dostępu do Internetu, oferowanego użytkownikom domowym i biurowym, przez usługi wąsko- i szerokopasmowe oraz produkty i usługi bezprzewodowe;

* Dell Ventures - strategiczne związki z firmami posiadającymi technologie, produkty i usługi, które współuczestniczą w rozwoju Internetu. Program zapewnia wybranym, prywatnym firmom będącym w początkowej fazie rozwoju odpowiednie inwestycje i tzw. usługi inkubacyjne.

Dell prowadzi internetowy serwis handlowy, który generuje obroty przekraczające 40 mln USD dziennie. Obecnie 50 proc. sprzedaży Della odbywa się przez Internet (www.dell.com). Szacuje się, że wartość światowego handlu w Internecie będzie rosła o 100% rocznie i osiągnie wartość 2,5 bln USD w 2003 r. Powołując się na IDC, Dell poinformował także, że obecną infrastrukturę internetową (portale) tworzy trzykrotnie więcej serwerów intelowskich niż opartych na procesorach Sparc.

Serwery webowe PowerApp, zawierające procesory Pentium III Intela oraz oprogramowanie Microsoftu (Windows) lub Red Hat (Linux), to część strategii Della w zakresie budowy infrastruktury internetowej. PowerApp służą do obsługi i utrzymywania serwisów webowych, buforowania treści internetowych oraz zarządzania ruchem; przeznaczono je dla dostawców usług internetowych, przedsiębiorstw działających w Internecie i wszystkich firm budujących swoje infrastruktury internetowe.

Dedykowane serwery webowe PowerApp.web 100 (mają 1,75 cala grubości) przeznaczono do montażu w szafach typu rack. Modele PowerApp.web 100 w wersji dla systemu Linux są prekonfigurowane i zawierają oprogramowanie Red Hat Linux 6.2 i Apache Web Server 1.3.12, Sendmail oraz Piranha, natomiast PowerApp.web 100 dla Windows oparto na serwerze Microsoft Windows Powered Web i zawiera oprogramowanie Information Server 5.0, Microsoft Network Load Balancing Service i Microsoft Terminal Services do zdalnego administrowania.

PowerApp.cache 100 i 200 to dedykowane serwery buforujące oparte na technologii Novell Internet Caching System (ICS), przeznaczone do aplikacji obsługujących systemy handlu elektronicznego. Można je również montować w szafach typu rack - PowerApp.cache 100 (grubość 1,75 cala) i PowerApp.cache 200 (3,5 cala).

Urządzenia PowerApp zawierają proste narzędzie konfiguracyjne – Dell PowerApp Kick-Start - uruchamiane na dowolnej maszynie wyposażonej w przeglądarkę zgodną z Java.

Stefan Kaczmarek


TOP 200