Dell coraz więcej sprzedaje przez Internet
- Wojciech Łęgowski,
- 19.08.1999
W zakończonym 30 lipca II kwartale roku finansowego 2000 Dell odnotował przychód 6,1 mld USD, co oznacza 42-proc. wzrost w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym (4,3 mld USD). Zysk netto w II kw. wyniósł 507 mln USD (346 mln USD rok wcześniej).
W zakończonym 30 lipca II kwartale roku finansowego 2000 Dell odnotował przychód 6,1 mld USD, co oznacza 42-proc. wzrost w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym (4,3 mld USD). Zysk netto w II kw. wyniósł 507 mln USD (346 mln USD rok wcześniej).
W tym czasie podwoiła się sprzedaż produktów Della na rynku konsumenckim, z czego ponad połowę sprzedano za pośrednictwem Internetu. W ostatnim miesiącu tego kwartału internetowa sprzedaż Della osiągnęła wartość 30 mln USD dziennie.
Sprzedaż komputerów zwiększyła się w minionym kwartale o 55%. Ponad 60% przychodu firma uzyskała ze sprzedaży komputerów typu desktop. Poprawiła się także sprzedaż serwerów i stacji roboczych, których udział w sprzedaży wraz z systemami pamięci wzrósł z 12% osiągniętych przed rokiem do 16%. Zwiększonym zainteresowaniem cieszyły się także notebooki, których sprzedano o 49% więcej niż przed rokiem.
Przychody uzyskane na rynku obu Ameryk wzrosły o 48% i stanowiły 71% wartości sprzedaży. W Europie sprzedaż wzrosła o 24%, głównie dzięki dobrym wynikom uzyskanym we Francji i Wlk. Brytanii. Region ten miał 22-proc. udział w wynikach sprzedaży. W rejonie Azji i Pacyfiku oraz Japonii przychody wzrosły o 52% i stanowiły 7% sprzedaży.