Debiut MusicNet

RealNetworks, AOL Time Warner, Bertelsmann AG oraz EMI Group - uruchomiły wspólnie płatny serwis muzyczny MusicNet. Za kilkanaście dolarów miesięcznie można legalnie pobierać z niego nagrania MP3 z katalogu nagrań ponad 10 tys. artystów.

Cztery firmy - RealNetworks, AOL Time Warner, Bertelsmann AG oraz EMI Group - uruchomiły wspólnie płatny serwis muzyczny MusicNet. Za kilkanaście dolarów miesięcznie można legalnie pobierać z niego pliki MP3. Od czasu zawieszenia działalności przez Napstera, już kilka różnych firm informowało o planach uruchomienia podobnego systemu. Wyścig ten wygrał właśnie MusicNet. Serwis korzysta z opracowanej przez RealNetworks platformy dystrybucji nagrań RealOne.

Za korzystanie z MusicNet trzeba będzie zapłacić 9,95 USD miesięcznie. Za tę kwotę internauci będą mogli pobrać 100 plików MP3 lub 100 razy skorzystać z przekazu strumieniowego (na początku dostępnych będzie 48 różnych stacji radiowych). Tu pojawia się pierwszy problem - pliki dystrybuowane w ten sposób będą miały "datę wygaśnięcia" - ich odtwarzanie będzie możliwe tylko przez 30 dni od pierwszego uruchomienia. Jest to zła wiadomość dla posiadaczy przenośnych odtwarzaczy plików MP3 - zdecydowana większość tych urządzeń nie radzi sobie z odtwarzaniem takich "wygasających" plików. Ponadto w Internecie wciąż działa wiele serwisów, umożliwiających nieodpłatne pobieranie "empetrójek". Niewykluczone więc, że znaczna część internautów nie zechce płacić za coś, co gdzie indziej wciąż może otrzymać za darmo.

Zobacz również:

  • Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej

"Myślę, że MusicNet zainteresuje osoby, które nie mają czasu na żmudne wyszukiwanie w Internecie kolejnych plików - tacy użytkownicy chętnie zapłacą za ułatwiony dostęp do olbrzymich archiwów muzycznych" - mówi przedstawiciel RealNetworks.

Przedstawiciele MusicNet liczą na to, że z usług serwisu korzystać będzie nawet 400 tys. osób. Konkurencją dla MusicNet w najbliższej przyszłości stanie się serwis Pressplay, tworzony wspólnie przez koncerny Sony i Vivendi Universal.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200