Dataquest: klienci są w większości zadowoleni z internetowych zakupów

Większość amerykańskich klientów sklepów internetowych jest zadowolona ze świadczonych przez nie usług, mimo pojawiających się problemów z obsługą i dostarczaniem produktów - wynika z badań przeprowadzonych przez Dataquest.

Większość amerykańskich klientów sklepów internetowych jest zadowolona ze świadczonych przez nie usług, mimo pojawiających się problemów z obsługą i dostarczaniem produktów - wynika z badań przeprowadzonych przez Dataquest.

Dla 88% z ponad 500 badanych gospodarstw domowych zakupy drogą elektroniczną były satysfakcjonujące. Głównym powodem do zadowolenia była prostota składania zamówień lub dokonywania rezerwacji.

W 33% z 37 mln amerykańskich gospodarstw, mających dostęp do Internetu, w okresie od lutego do kwietnia br. co najmniej jedna osoba dokonała zakupów lub rezerwacji online. Jednak ok. 2,4 mln użytkowników spotkało się z problemami, takimi jak niedostarczenie zamówienia czy rachunku. Co więcej, 1 spośród osób, które dotknęły tego typu problemy, nie miała nawet możliwości wysłania poczty elektronicznej do biura obsługi klienta niesolidnego sklepu.

Dataquest twierdzi, że część sprzedawców po prostu nie ma odpowiednio połączonych systemów do handlu elektronicznego z systemami zaplecza bądź nie przywiązuje większej wagi do obsługi klientów online. W efekcie oferują oni możliwość dokonywania zakupów przez 24 godziny na dobę, co niestety nie idzie w parze z całodobową obsługą klientów. Taka forma prowadzenia działalności na pewno nie gwarantuje pozyskania stałych klientów - ostrzega Dataquest.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200