Dane źle zarządzane

Co trzecia duża firma w Wielkiej Brytanii przyznaje, że straciła klienta lub potencjalnego klienta z powodu niekompletnych czy brakujących danych.

Badanie "Data Dilemma: From Obstacle to Opportunity" zostało przeprowadzone przez firmę Vanson Bourne, na zlecenie Oracle.

Wiele dużych przedsiębiorstw nie ma strategicznego podejścia do kwestii danych, co w konsekwencji prowadzi do utraty zleceń biznesowych. Badanie pokazuje także znaczące obawy w firmach dotyczące bezpieczeństwa danych ich jakości i rozproszonych systemów.

Zobacz również:

  • Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?

Mimo, że aż 88% firm uważa, iż dane są dla nich strategicznym zasobem, jedna trzecia (33%) przyznaje, że straciła klienta lub nową umowę w rezultacie problemów z danymi. Ok. 30% przyznaje, że straciło duże zlecenie z powodu pomyłek w danych.

Połowa respondentów (52%) twierdzi, że najbardziej frustrujące jest skomplikowany sposób zarządzania licznymi źródłami danych. Niemal jeden na pięciu respondentów (18%) posiada między 501 a tysiącem repozytoriów danych lub baz danych w swojej organizacji. Jedynie jedna na 20 firm mogła pochwalić się w pełni zintegrowanymi danymi we wszystkich systemach korporacyjnych.

Badanie zostało przeprowadzone wśród 500 menedżerów IT w dużych firmach brytyjskich.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200