Dane źle zarządzane
- IDG News Service,
- 20.07.2011, godz. 11:46
Co trzecia duża firma w Wielkiej Brytanii przyznaje, że straciła klienta lub potencjalnego klienta z powodu niekompletnych czy brakujących danych.
Badanie "Data Dilemma: From Obstacle to Opportunity" zostało przeprowadzone przez firmę Vanson Bourne, na zlecenie Oracle.
Wiele dużych przedsiębiorstw nie ma strategicznego podejścia do kwestii danych, co w konsekwencji prowadzi do utraty zleceń biznesowych. Badanie pokazuje także znaczące obawy w firmach dotyczące bezpieczeństwa danych ich jakości i rozproszonych systemów.
Zobacz również:
Mimo, że aż 88% firm uważa, iż dane są dla nich strategicznym zasobem, jedna trzecia (33%) przyznaje, że straciła klienta lub nową umowę w rezultacie problemów z danymi. Ok. 30% przyznaje, że straciło duże zlecenie z powodu pomyłek w danych.
Połowa respondentów (52%) twierdzi, że najbardziej frustrujące jest skomplikowany sposób zarządzania licznymi źródłami danych. Niemal jeden na pięciu respondentów (18%) posiada między 501 a tysiącem repozytoriów danych lub baz danych w swojej organizacji. Jedynie jedna na 20 firm mogła pochwalić się w pełni zintegrowanymi danymi we wszystkich systemach korporacyjnych.
Badanie zostało przeprowadzone wśród 500 menedżerów IT w dużych firmach brytyjskich.