DHI dystrybutorem IBM

Czy różowa pantera trafi pod strzechy?

Czy różowa pantera trafi pod strzechy?

IBM podpisał z DHI (Dom Handlowy Informatyki) 17 listopada br. porozumienie o dystrybucji przez DHI komputerów IBM PS/Value Point, PS/1, PS/2 oraz ThinkPad w Polsce. DHI ma rozpocząć dystrybucję sprzętu IBM jeszcze w tym roku. Jednocześnie, zapowiedziano rozpoczęcie szeroko zakrojonej akcji informacyjno-szkoleniowej dla firm dealerskich na terenie Polski.

Porozumienie z DHI jest wynikiem nowej strategii IBM dotyczącej polskiego rynku komputerów osobistych. IBM planuje stworzenie w Polsce struktury dystrybucyjnej składającej się z ok. 4 firm, która obejmie cały obszar kraju i będzie funkcjonować obok już istniejącej sieci autoryzowanych remarketerów. Podstawowe kryteria, którymi kieruje się IBM zawierając umowy o dystrybucji to: możliwość zapewnienia wysokiej jakości obsługi klientów, dobra organizacja firmy oraz rozszerzenie zasięgu działania. Celem IBM jest dotarcie ze swoją ofertą do jak najszerszego grona potencjalnych nabywców tak, aby planując zakup komputera osobistego, każdy klient miał możliwość zapoznania się z ofertą sprzętu IBM w bezpośrednim sąsiedztwie swego miejsca zamieszkania.

Przedstawiciele IBM oraz DHI wyrazili przekonanie, że polski rynek będzie w dalszym ciągu wykazywał tendencję wzrostu popytu na komputery osobiste wyższej jakości (markowe) widząc w tym szansę sukcesu handlowego swojej oferty.

Umowy dystrybucyjne firmy IBM, nie zawierają z zasady wymagań dotyczących wyłączności lub ograniczających możliwości zawierania przez dystrybutora umów z innymi producentami sprzętu. Jak jednak oświadczyli przedstawiciele DHI, zamierzają oni zrezygnować z wcześniejszej umowy na dystrybucję komputerów firmy Ambra.

Szanse sukcesu firmy IBM w sprzedaży komputerów osobistych na naszym rynku trudno obecnie ocenić. Zależy on przede wszystkim od zmian naszej sytuacji gospodarczej - możliwości inwestycyjnych firm i instytucji oraz zasobności naszych kieszeni. Podstawowym kryterium przy zakupie sprzętu w krajach rozwiniętych gospodarczo jest stosunek ceny do możliwości (price/performance), a nie sama cena. Jest to rozsądne kryterium, jeśli oczywiście jesteśmy w stanie tę cenę zapłacić.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200