D-Link: Rekordowe wyniki

Wrzesień był najlepszym miesiącem pod względem sprzedaży w dotychczasowej historii firmy D-Link.

Firma D-Link odnotowała we wrześniu rekordową sprzedaż, osiągając przychód ponad 55 mln USD. Wyniki finansowe producenta sprzętu sieciowego przekroczyły nawet optymistyczne prognozy, przewidujące przychód na poziomie 48 mln USD. W stosunku do sierpnia sprzedaż produktów wzrosła o 50%. Tym samym D-Link pobił poprzedni rekord sprzedaży z marca 2001.

D-Link odnotował również w trzecim kwartale br. prawie 40-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do kwartału poprzedniego. Zdaniem przedstawicieli firmy, osiągnięto to głównie dzięki popularności urządzeń do budowy sieci bezprzewodowych AirPlus Xtreme G (standard 802.11g) oraz rozpoczęciu dostaw routerów WLAN do konsoli Xbox firmy Microsoft.

Zobacz również:

  • Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?
  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI

Podstawowa struktura przychodów D-Link w trzecim kwartale br.:

Urządzenia bezprzewodowe: 36,3 %

Urządzenia broadband*: 25,2%

Przełączniki: 21,8%

*urządzenia umożliwiające szerokopasmowy dostęp do Internetu (głównie DSL)

Szef polskiego biura firmy D-Link Roman Napierała przyznaje, że struktura sprzedaży urządzeń sieciowych jest w Polsce niemal identyczna. Technologia bezprzewodowa rozwija się w naszym kraju niezwykle dynamicznie. Świadczy o tym choćby liczba pojawiających się bezpłatnych hot-spotów (bezprzewodowych punktów dostępowych do Internetu) w wielu miejscach Polski.

Roman Napierała uważa, że nadspodziewanie dobre wyniki koncernu oznaczać mogą nadchodzącą zmianę warty na rynku spółek nowych technologii. Wydawało się, że tygrysom azjatyckim nie będzie łatwo przebić się wśród bogatych i doświadczonych koncernów amerykańskich. Tymczasem przykład D-Linka wskazuje, że pomysł biznesowy i skuteczna polityka marketingowa mogą pozwolić azjatyckim producentom na uzyskanie wiodącej pozycji na rynku IT. Marki te stają się w świecie znane i cenione przez użytkowników. To już nie tylko wybór atrakcyjnej ceny, ale również wysokiej jakości.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200