Czy są chętni?

Wiesław Rozłucki, prezes warszawskiej giełdy, spodziewa się, że niedługo na parkiecie przybędzie nawet 20 spółek teleinformatycznych.

Wiesław Rozłucki, prezes warszawskiej giełdy, spodziewa się, że niedługo na parkiecie przybędzie nawet 20 spółek teleinformatycznych.

Zamiar wejścia na giełdę w ciągu najbliższych 6-12 miesięcy deklaruje co najmniej 5 firm z ponad 30, których przedstawiciele wzięli udział w spotkaniu z kierownictwem Giełdy Papierów Wartościowych. Dziesięć kolejnych rozważa giełdę jako jedną z opcji rozwoju, równolegle ze wsparciem kapitałowym po-chodzącym od zewnętrznego inwestora.

"Chcemy wejść na giełdę w ciągu dwóch lat. Dzisiaj ograniczają nas koszty związane z debiutem. Musimy wybierać, czy wejść na giełdę i wstrzymać rozwój spółki na pół roku, czy odłożyć te plany na później" - mówi Dorota Pawlak, dyrektor zarządzający Atcom Internet Solutions Provider. Tak czy inaczej Atcom przed debiutem giełdowym liczy na pozyskanie inwestora finansowego.

Wśród firm zainteresowanych giełdą jeszcze w tym roku są: FF Computers, Hektor i Koma. "Chcielibyśmy jak najszybciej wejść na giełdę, nawet jesienią. Atmosfera jest teraz bardzo sprzyjająca. Fundusze pozyskane z giełdy zamierzamy przeznaczyć na rozwój działalności internetowej" - mówi Andrzej Fryda, prezes FF Computers. "Być może już w pierwszej połowie 2001 r. uda nam się wejść na giełdę. Fundusze chcemy przeznaczyć na rozwój aplikacji" - stwierdza Juliusz Bojanowski, członek zarządu Koma.

Przedstawiciele Sekomu twierdzą, że inicjatywa GPW być może przyspieszy plany wejścia na giełdę. Firma Comp SA zadebiutuje na warszawskim parkiecie w ciągu półtora roku, 2 lat. Wcześniej prawdopodobnie dojdzie do fuzji z trzema spółkami, m.in. z Comp Rzeszów. Na giełdę wejdą wspólnie. Na emisję Business Consulting Center i Hogartu można liczyć najwcześniej za dwa lata. Prezesi tych firm rozważają taki scenariusz jako jedną z kilku opcji rozwoju. W podobnym tonie o planach giełdowych mówią Kazimierz Eysymontt, prezes Komtechu, i Tadeusz Browarek, prezes Lumeny.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200