Czy nowa strategia Oracle przyniesie zaostrzenie konkurencji z SAP na rynku analityki?

Z nieoficjalnych informacji wynika, że już niebawem na rynek trafi nowa linia rozwiązań analitycznych Oracle. Wiele wskazuje na to, że plany Oracle będą wymierzone przede wszystkim w użytkowników oprogramowania biznesowego SAP. Szczegóły nowej strategii Oracle w segmencie rozwiązań klasy Business Intelligence mają zostać ujawnione 4 kwietnia.

Władze Oracle zamierzają zaprezentować własną wizję rozwoju oferty narzędzi analitycznych na sześć dni przed planowaną konferencją SAP. Z niepotwierdzonych informacji wynika, że amerykański gigant zamierza wprowadzić na rynek całą linię narzędzi analitycznych, które mają być odpowiedzią na rosnącą sprzedaż rozwijanych przez SAP systemów linii HANA. Niewykluczone, że nowe rozwiązania Oracle będą - podobnie jak narzędzia niemieckiego konkurenta - bazować na technologii in-memory. Według zapowiedzi w specjalnej konferencji weźmie udział m.in. Balaji Yelamanchili, wiceprezes koncernu Oracle odpowiedzialny za rozwój oferty narzędzi analitycznych oraz oprogramowania wspierającego zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa. Zgodnie z oficjalnymi zapowiedziami ujawnione podczas środowej konferencji narzędzia pozwolą na zaprzęgnięcie analityki biznesowej do wszelkiego rodzaju procesów decyzyjnych typowych dla organizacji biznesowych.

Przedstawiciele Oracle prezentować mają również m.in., oparte na rozwiązaniach sprzętowych linii Exalytics, aplikacje analityczne uzupełniające standardowe możliwości systemów klasy ERP i CRM. Prezentowane mają być także narzędzia skierowane wprost do użytkowników oprogramowania SAP. Nieoficjalnie mówi się też, że w przyszłym tygodniu na rynek oficjalnie trafią pierwsze systemy Oracle wykorzystujące technologie przejęte wraz z firmą Endeca. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami produkty firmy Endeca miały posłużyć do zbudowania pakietu narzędzi analitycznych wspierających analizę ustrukturyzowanych i nieustrukturyzowanych danych, a także powiązań między nimi. Dodatkowo technologie analityczne mają znaleźć zastosowanie w rozwiązaniach wspierających działania sprzedażowe oraz zarządzanie relacjami z klientami. Nie wiadomo jednak czy rozwiązania oparte na technologiach firmy Endeca będą zintegrowane z oprogramowaniem dedykowanym dla maszyn analitycznych Exalytics.

Zobacz również:

  • Większa wydajność nie oznacza większego TCO
  • Strategiczna współpraca NTT DATA Business Solutions i Beyond.pl

Eksperci prognozują, że strategia Oracle w segmencie rozwiązań analityki biznesowej będzie przede wszystkim odpowiedzią na działania podejmowane przez kierownictwo niemieckiego konkurenta. SAP systematycznie rozwija bowiem linię własnych, opartych na platformie HANA, rozwiązań analitycznych dedykowanych do obsługi specyficznych procesów biznesowych. Jednocześnie władze niemieckiego koncernu zapowiadają rozwój systemów pozwalających na uniezależnienie systemów transakcyjnych od klasycznych środowisk bazodanowych. Niewykluczone, że rozwiązania pozwalające na wykorzystywanie oprogramowania SAP ERP bez konieczności posiadania tradycyjnej bazy danych trafią na rynek jeszcze w tym roku. Warto wspomnieć, że podczas zaplanowanej na 10 kwietnia konferencji SAP zamierza wprowadzić na rynek nową linię zintegrowanych rozwiązań wspierających m.in. zarządzanie danymi. Wówczas zaprezentowana ma zostać również strategia SAP w segmencie rozwiązań bazodanowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200