Czy krótkie przekazy wideo mogą zabić internet?

Zdanie co do tego są podzielone. Niektórzy analitycy uważają, że wszechobecna obecnie moda na umieszczanie w internecie krótkich, trwających kilkadziesiąt sekund filmów, oraz rosnąca ciągle popularność usług oferujących takie możliwości, takich jak np. TikTok, może na dłuższą metę jeśli nie zabić, to znaczne osłabić to medium.

Każda większa firma – szczególnie technologiczna – bierze sobie obecnie są punkt honoru stworzyć taki krótki przekaż wideo prezentujący jej dokonania i wrzucić go do internetu.

Problem w tym, że zarabianie na takich filmach nie jest łatwe i stanowi obecnie nie lada problem dla platform tworzących i prezentujących reklamy. Zarabianie pieniędzy na krótkich przekazach wideo nie jest takie łatwe z tej przyczyny, że użytkownicy mogą szybko nawigować po nich, ignorując zupełnie towarzyszące im reklamy.

Zobacz również:

  • Blaski i cienie AI
  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Problemów TikToka w USA ciąg dalszy

Od przekazów takich nie ma jednak ucieczki. Dość powiedzieć, że użytkownicy aplikacji Instagram spędzają obecnie już 25% swojego czasu na tworzeniu wideo przekazów Reels, a filmiki YouTube Shorts ogląda już 1,5 mld osób. Do powstania tego trendu przyczynił się Instagram, wprowadzając w 2020 roku opcję Reels. Za Instagramem podążyły następnie inne usługi, takie jak Snapchat Spotlight, YouTube Shorts, WeChat Video Accounts czy Fast Laughs (NetFlix). Amazon chce prawdopodobnie wejść do gry i testuje już podobne przekazy, którym nadał nazwę Inspire

Analitycy przyznają, że internet zawsze ewoluował, a plaga pojawiających się obecnie w nim krótkich filmów nie musi oznaczać jego śmierci. Jest to po prostu najnowsza ewolucja tego medium, a przekazy takie staną się czymś naturalnym i czasem zostaną zaaprobowane, a nie kontestowane czy zwalczane, jak ma to miejsce obecnie. Wszyscy żyjemy po prostu coraz szybciej i krytycy takich przekazów muszą to zaaprobować, a reklamodawcy nauczyć się z nich korzystać.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200