Czy Facebook zmieni swoją nazwę?

W internecie pojawiły się sensacyjnie brzmiące informacje mówiące o tym, że Facebook zmieni już w przyszłym tygodniu swoją nazwę. Firma nie chce być dalej kojarzona wyłącznie z sieciami społecznościowymi i zamierza skoncentrować swoją uwagą na rozwiązaniach „metaverse”, nadając też w przyszłości właśnie taką nazwę swojemu flagowemu rozwiązaniu.

Grafika: Luca Sammarco/Pexels

Mówi się iż CEO firmy, Mark Zuckerberg, ma poinformować opinię publiczną o tej zmianie na corocznej konferencji Connect, która zaczyna się 28-go października. Jak dotąd Facebook nie komentuje tych doniesień ale wydaje się sugerować, że spekulacje te nie są pozbawione podstaw.

Samo wyrażenie „metaverse” nie jest jeszcze jak dotąd wyraźnie zdefiniowane. Jest to luźno zdefiniowana koncepcja wirtualnej przestrzeni, w której główną rolę odgrywają obsługiwane przez jej użytkowników awatary bazujące na technologiach VR (wirtualna rzeczywistość) i AR (rozszerzona rzeczywistość)

Zobacz również:

  • Google Cloud i Qualcomm popracują wspólnie nad sieciami neuronowymi
  • Bezpieczeństwo? Bierzmy się do roboty...
  • Sklepy stacjonarne Facebooka miały zainteresować klientów ideą „metaverse”

Sam termin „metaverse” został wymyślony przez pisarza science fiction, Neala Stephensona, który użył tego wyrażenia pierwszy raz w 1992 w swojej książce „Snow Crash”. Następnie termin ten podchwycili twórcy filmów i widzowie mogli go usłyszeć w takich znanych produkcjach, jak „Matrix” czy „Ready Player One”.

Facebook zapowiedział niedawno, że zamierza zatrudnić w najbliższym czasie w samej tylko Europie co najmniej 10 000 osób, które zajmą się rozwojem technologii „metaverse” i przekują to pojęcie na konkretne aplikacje i usługi. W jednym ze swoich wywiadów Zuckerberg powiedział, że według niego metaverse to „ucieleśniony internet, w którym użytkownik nie tylko poznaje jego treści, ale jest jego uczestnikiem”.

Pod terminem „metaverse” kryje się kolejna wersja internetu czy też jakaś nowa rozszerzona rzeczywistość, w której świat rzeczywisty i wirtualny przenikają się wzajemnie, kreując zupełnie nową przestrzeń zbudowaną z trójwymiarowych, wchodzących ze sobą w interakcje awatarów i obiektów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200