Czy Discord to dobre narzędzie dla firm?

Choć aplikacja jest znana głównie wśród streamerów i graczy, cieszy się popularnością również w firmach. Czy Discord to dobry wybór?

Strona aplikacji Discord / Fot. Discord.com

Strona aplikacji Discord / Fot. Discord.com

Discord to platforma przede wszystkim do grupowego czatowania, stworzona pierwotnie z myślą o graczach. Obecnie jednak jest wykorzystywana przez różnych użytkowników, w tym firmy.

Discord jest podzielona na serwery, z których każdy ma swoich członków, tematy, zasady i kanały. Pozwala również na prowadzenie rozmów głosowych i wideo, a także transmitowanie na żywo gier i innych programów.

Zobacz również:

  • Praca zdalna stworzyła problem z zaufaniem do personelu
  • Photoscape przyda się, gdy trzeba edytować zdjęcie
  • Microsoft Teams – wszystko, co musisz wiedzieć

Sprawdź: Open Office

Od momentu premiery w 2015 r. aplikacja znacznie się rozwinęła. Obecnie korzystają z niej, poza graczami, społeczności z całego internetu - od pisarzy, przez artystów, po polityków. Popularność platformy wzrosła w czasie pandemii, ponieważ więcej osób przeszło na pracę zdalną i utrzymywało kontakty głównie online. Discord podaje, że ma już ponad 140 mln użytkowników.

Aplikacja jest dostępna na popularne platformy, w tym w Windows i Mac, a także smartfony na iOS i Androidzie.

Discord - czy warto spróbować?

Każda społeczność na Discordzie jest nazywana "serwerem", a jeśli już wcześniej korzystaliśmy ze Slacka, po instalacji Discorda zdamy sobie sprawę, że to bardzo podobna aplikacja, choć ma nieco luźniejszą formę.

Serwery są wypełnione kanałami tekstowymi, gdzie możemy pisać i wdawać się w dyskusje z użytkownikami. Są też kanały głosowe, a także możemy udostępniać filmy, obrazy, łącza, muzykę i inne formaty plików.

Jeśli firma stworzy tutaj swój serwer, może następnie stworzyć konkretne kanały tematyczne, np. dla poszczególnych działów. Nie ma też problemu z utworzeniem odrębnych zasad dla kanałów. Uruchomienie własnego serwera jest darmowe.

Discord pozwala również na wymianę wiadomości bezpośrednich, jak również rozmowy głosowe i wideo między użytkownikami. Do tego łatwo łączy się z innymi aplikacjami, takimi jak YouTube czy Spotify.

Sprawdź: Pożar w serwerowni

Dodatkowo przewidziana jest opcja Nitro, czyli możliwość wykupienia usługi o lepszych możliwościach. Zyskujemy wtedy większą wydajność serwera, wyższy limit przesyłania plików i transmisje na żywo w lepszej jakości. Koszt miesięczny to 9,99 dol., a roczny - 99,99 dol.

Pod względem dostępnych funkcji Discord ma dużo do zaoferowania, co sprawia, że jest ciekawą alternatywą dla Slacka i podobnych narzędzi. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby firmy mogły z niego korzystać.

Boty Discord - co to takiego?

Jedną z unikalnych cech platformy komunikacyjnej Discord są boty. Boty Discord to sztuczna inteligencja, która może wykonywać wiele przydatnych i zautomatyzowanych zadań na naszym serwerze, takich jak witanie nowych członków, moderowanie treści i blokowanie łamania zasad.

Czy Discord to dobre narzędzie dla firm?

Możemy używać poleceń botów, aby dodać muzykę, memy, gry i inną zawartość do swojego serwera. Niezależnie od tego, czy jesteśmy administratorem szukającym pomocy w moderowaniu serwera, czy użytkownikiem szukającym nowych sposobów interakcji z innymi członkami serwera, boty Discord mogą przenieść wrażenia użytkowników na wyższy poziom.

W związku z tym nauka dodawania botów do Discord i korzystania z nich jest niezbędna do maksymalizacji doświadczenia na platformie.

Kiedy chcemy dodać boty do Discorda, najpierw musimy ustalić jakiego rodzaju wersje nas interesują. Szukamy bota moderującego, bota do muzyki lub czegoś innego? Możemy znaleźć kilka stron internetowych, które zawierają listę botów Discord z sugestiami. Popularna strona z listą botów Discorda to top.gg.

Top.gg sortuje boty na listy na podstawie ocen, tematu, nowości i certyfikacji według ich platformy. Jeśli nie mamy doświadczenia z botami i chcemy znaleźć najlepsze boty dla swojego serwera, polecamy przeszukać właśnie te listy, aby znaleźć boty, które okażą się dla nas najlepsze.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200