Czwartkowy Przegląd Prasy

Android generuje największy ruch na rynku reklam… Macierz, która powstała we współpracy Violin Memory i Microsoftu… Nowy prezes Netii… Firmy pożyczkowe doceniają media społecznościowe… Apel do UE – nie korzystajcie z narzędzi Google… Koreańczycy potrafią bezprzewodowe ładować do 40 urządzeń… WhatsApp coraz popularniejsza… Intel widzi potencjał w polskim rynku…

COMPUTERWORLD

Na rynku reklam Android wyprzedził iOS

Opera Mediaworks zamieszczająca reklamy w sieciach bezprzewodowych informuje, że urządzenia mobilne platformy Android generowały 42,8 proc. ruchu w rynku reklamy mobilnej. Drugie miejsce przypadło urządzeniom z oprogramowaniem iOS (38,2 proc.). Jeśli wziąć jednak pod uwagę wielkość przychodów uzyskanych z reklam, pierwsze miejsce zajmuje wciąż mobilna platforma iOS (52 proc.), a urządzenia Android zajmują drugie miejsce z wynikiem 33,5 proc. Wyniki podane przez Opera Mediaworks nie zaskakują, bo popyt na urządzenia Android ciągle rośnie i platforma ta wyraźnie dominuje na rynku. Według IDC w czwartym kwartale 2013 r. 78 proc. wszystkich kupionych smartfonów pracowało pod kontrolą właśnie tego systemu operacyjnego. Ponad polowa całego mobilnego ruchu generowanego przez reklamy przypada na USA (50,6 proc.). Kolejne miejsca zajmują: region Azji i Pacyfiku (23 proc.) i Europa (13 proc.). Źródło: Na rynku reklam Android po raz pierwszy pozostawił w pobity polu iOS

Macierz all-flash Violin Memory i Microsoftu

Producent pamięci masowych, firma Violin Memory, wprowadza do oferty urządzenie klasy „enterprise” zaprojektowane wspólnie z Microsoftem. To Windows Flash Array, w którym Violin instaluje pamięci NAND/flash oraz serwery pracujące pod kontrolą oprogramowania Windows Storage Server 2012 R2. Urządzenie zawiera pamięć NAND/flash o pojemności 64 TB i osiem portów Ethernet 10 Gb/s. Są to wszystko interfejsy wspierające technologię RDMA (Remote Direct Memory Access) – czyli takie, które potrafią bardzo szybko przepościć dane z systemów pamięci masowych do pamięci systemowych współpracujących z nimi serwerami.. Współpraca z Microsoftem zaowocowała tym, że w pamięci macierzy rezyduje na stałe szereg narzędzi tej firmy, które zarządzają systemami pamięci masowych. Windows Flash Array jest już dostępna i kosztuje (zależnie od konfiguracji) od 750 do 800 tys. USD. Źródło: Szybka macierz all-flash, zaprojektowana specjalnie dla środowisk Windows

Zobacz również:

  • Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić
  • Powstała najnowocześniejsza na świecie fabryka chipów
  • Usługa WhatsApp uruchamiana na urządzeniach iOS będzie bardziej bezpieczna

Netia ma nowego prezesa

Rada nadzorcza Netii wybrała nowego prezesa. Adam Sawicki zastąpi na tym stanowisku Mirosława Godlewskiego, który w lutym zdecydował o ustąpieniu ze stanowiska. 43-letni Adam Sawicki pracował w grupie telekomunikacyjnej TeliaSonera, był prezesem GTS Central Europe, a w latach 2011-2012 pracował w grupie Ruch, gdzie był odpowiedzialny za internetowy biznes firmy. Zaowocowało to objęciem stanowiska prezesa spółki Ruch Internet. Przez kolejne dwa lata pełnił funkcję wiceprezesa ds. korporacyjnych w KGHM Polska Miedź, a ostatnio prowadził niezależną działalność doradczą. Źródło: Wybrano nowego prezesa Netii

RZECZPOSPOLITA

Media społecznościowe polem do popisu firm pożyczkowych

W I kwartale 2014 r. ukazało się w Internecie ponad 7 tys. wątków dotyczących 15 czołowych firm pożyczkowych działających online. To o ponad połowę więcej niż kwartał wcześniej. Swoją aktywność w sieci zwiększyło 13 z 15 marek, monitorowanych przez serwis Loan Magazine we współpracy z Ferratum Bank. Najbardziej aktywna w sieci jest Vivus, marka międzynarodowej grupy 4finance, działającej na naszym rynku od lipca 2012 r. W I kw. w sieci pojawiło się blisko 1,7 tys. wątków dotyczących działalności firmy. Na drugim miejscu jest wywodząca się z Niemiec firma Kredito24 (869 wątków) , a na trzecim Netcredit, działająca na polskim rynku od 2011 r. Branża mikropożyczek upodobała sobie media społecznościowe. W porównaniu do wcześniejszego kwartału na Facebooku pojawiło się o 1,2 tys. więcej wpisów dotyczących firm pożyczkowych. Największa liczba wpisów na tym portalu dotyczyła Vivusa. Internauci i sama firma wspomnieli o marce aż 636 razy. Następne pod względem aktywności były Netcredit i Ekspres Kasa, z kolejno 280 i 270 wpisami. Źródło: Firmy pożyczkowe kochają Facebooka

Firmy apelują, by UE nie korzystała z narzędzi Google

W liście otwartym wysłanym do Parlamentu Europejskiego Web Analytics Alliance (WAA), koalicja firm analitycznych, apeluje, aby na swoich stronach internetowych instytucje UE korzystały z europejskich, a nie amerykańskich, narzędzi analitycznych. List podpisali Piotr Ejdys (Gemius), Christian Sauer (Webtrekk) i Ralph Hünermann (Odoscope). - Unia Europejska przeznacza około 15 mld euro na ambitny program Horizon 2020 (największy w historii unijny program ramowym na rzecz badań naukowych i innowacji), a jednocześnie, zamiast wspierać europejską branżę online i rozwijać konkurencyjność na rynku, promuje rozwiązania oferowane przez amerykańską korporację – mówi Kimon Zorbas, rzecznik prasowy Web Analytics Alliance. – Chcemy zwrócić uwagę na niekonsekwencję widoczną w polityce rozwoju europejskiego ekosystemu cyfrowego, jaką jest praktyka korzystania z usług dostarczanych przez firmy ze Stanów Zjednoczonych – dodaje. W celu sprawdzenia z jakich narzędzi analitycznych korzystają instytucje europejskie wykorzystano aplikację Ghostery (bezpłatny program dostępny w przeglądarce Mozilla Firefox, który służy ochronie prywatności w sieci). Analiza danych zebranych od 1 do 11 kwietnia 2014 roku pokazała, że spośród 62 instytucji UE, które korzystają z jakichkolwiek komercyjnych usług do analizy ruchu na stronie www, aż 92,5 proc. korzysta z Google Analytics. 5 proc. korzystało z innych narzędzi analitycznych spoza Europy, tylko a jedynie 2,5 proc. korzysta z usług firm europejskich. – UE rozwija Europejską Agendę Cyfrową i wydaje miliardy euro na promocję unijnych firm IT. Mądrym posunięciem byłoby zatrzymanie istotnych danych dotyczących użytkowania sieci pozyskanych przez te firmy w Unii – podkreśla Christian Sauer, prezes niemieckiej firmy Webtrekk. Źródło: Apel o rezygnację z korzystania przez UE z narzędzi Google

PULS BIZNESU

Masowe ładowanie bezprzewodowe

Koreańscy uczeni zaprezentowali system bezprzewodowego zasilania urządzeń elektrycznych, pozwalający także na ładowanie urządzeń mobilnych eliminujące dotychczasowe ładowarki.. Pozwala on ładować jednocześnie nawet 40 urządzeń znajdujących się w odległości do 5 metrów. Jest w stanie także zasilać bezprzewodowo np. odbiornik telewizyjny. Źródło: Koreańczycy ładują bezprzewodowo

WhatsApp bije rekordy popularności

Już ponad 500 mln użytkowników korzysta z komunikatora WhatsApp. Każdego dnia przesyłają oni 700 mln fotografii i 100 mln materiałów wideo. Jan Koum, prezes WhatsApp powiedział, że w ostatnich miesiącach aplikacja zyskuje na popularności szczególnie w takich krajach jak Brazylia, Indie, Meksyk i Rosja, a więc na dużych rynkach. Tylko od grudnia grono użytkowników aplikacji powiększyło się o 100 mln osób. Źródło: WhatsApp ma już 500 mln użytkowników

Intel liczy na polski rynek i producentów

Intel ocenia, że rynek komputerów osobistych i tabletów w Polsce notuje obecnie "solidny dwucyfrowy" wzrost i liczy, że polscy producenci tabletów będą coraz częściej tworzyć modele z wykorzystaniem procesorów koncernu. Intel już współpracuje z firmami Modecom, Goclever, czy Colorovo - marką własną ABC Data. Z procesorów firmy korzysta również Prestigio - marka własna notowanego na regionalnego dystrybutora IT Asbis. - Coraz więcej nie tylko międzynarodowych, ale również lokalnych producentów ogłosiło lub już sprzedaje modele z naszymi procesorami. Oferta tych firm będzie się rozszerzać o chociażby sprzęt z Windows 8.1 i naszym procesorem. Współpracę z nami mogą podjąć kolejne polskie firmy" – ocenia Krzysztof Jonak, CEE Region Teritory Manager Intela. Źródło: Intel obserwuje "solidny" wzrost rynku komputerów i tabletów w Polsce

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200