Czas na CitiInternet

Citibank (Poland) SA w październiku tego roku zaoferuje usługi bankowości internetowej. Dostęp uzyskają wszyscy klienci banku.

Citibank (Poland) SA w październiku tego roku zaoferuje usługi bankowości internetowej. Dostęp uzyskają wszyscy klienci banku.

Testy systemu bankowości internetowej - Direct Access - rozpoczną się w Citibank (Poland) SA pod koniec sierpnia br. Usługi natomiast zostaną zaoferowane klientom na początku października br. Polski oddział banku będzie drugim w Europie Środkowej i Wschodniej, po Węgrzech, który udostępnił tego typu usługi.

Przedstawiciele banku zdecydowali się na zaoferowanie ich od razu wszystkim klientom. "Nie będą musieli oni podpisywać z nami żadnych dodatkowych umów" - zapewnia Dorota Zimnoch, kierownik projektu bankowości internetowej w Citibank (Poland) SA. "Do końca roku ok. 5% naszych klientów będzie aktywnie używało systemu Direct Access. Być może są to jednak szacunki zaniżone. Na Węgrzech, gdzie system Direct Access uruchomiliśmy w marcu br., z bankowości internetowej korzysta już 12% klientów" - dodaje.

Jak w CitiPhone

Przy logowaniu do systemu klient będzie musiał podać numer swo- jej karty bankomatowej lub kredytowej i jej numer PIN. W przypadku tej pierwszej otrzyma znacznie szerszy dostęp do usług internetowych. Za pośrednictwem serwisu Direct Access będzie on mógł dokonać tych samych operacji, jak w przypadku CitiPhone. Oprócz sprawdzenia stanu rachunku otrzyma możliwość wykonania przelewu (wewnątrz Citibanku, do innych banków i do ZUS-u), zarządzania bazą stałych płatników, otwarcia lokaty, a także przesłania zapytania do pracowników Citibanku.

"Prowadzimy także testy modułu, umożliwiającego pobranie historii rachunku w postaci pliku do popularnych programów finansowych, takich jak Microsoft Money czy Quicken. Musimy jednak sprawdzić, czy obsługują one polską walutę. Jeśli testy się powiodą, także tę usługę udostępnimy w październiku" - mówi Dorota Zimnoch.

Standard korporacyjny

System bankowości internetowej w Citibank (Poland) SA zostanie oparty na standardowym oprogramowaniu, stworzonym na potrzeby banku przez należącą do niego spółkę - e-Citi. W Polsce zostanie wdrożona wersja 7.5 Direct Access. "Aplikacja ta jest już od co najmniej 10 lat stosowana w USA" - mówią przedstawiciele banku. System bankowości internetowej, podobnie jak inne rozwiązania wspomagające obsługę polskich klientów, będzie funkcjonował w centrum obliczeniowym w Singapurze. Polska bowiem - jak większość krajów Europy Środkowej i Wschodniej - należy w strukturze Citibanku do regionu Azji i Pacyfiku.

Bezpieczeństwo użytego rozwiązania ma gwarantować przede wszystkim zastosowanie systemu firewall, jak również zmiana protokołu sieciowego w trakcie transmisji danych między poszczególnymi aplikacjami. Dostęp do systemu Direct Access będzie się odbywał za pośrednictwem TCP/IP, jednak przesyłanie informacji z tej aplikacji do systemów wewnętrznych Citibanku zostanie przeprowadzone za pomocą innego protokołu. Ma to zabezpieczyć bank przed ewentualnymi próbami włamania.

Z kolei klienci do komuni- kacji z bankiem będą musieli stosować przeglądarkę z mechanizmem szyfrowania wykorzystującym klucz 128-bitowy (Netscape 4.7 i Internet Explorer 5.0 lub ich nowsze wersje). "Każdy z klientów będzie mógł sprawdzić na naszej stronie, czy dysponuje odpowiednią przeglądarką, a w przypadku niespełnienia przez nią naszych wymagań pobrać uaktualnienie do niej" - zapewnia Dorota Zimnoch.

Kolejnym zabezpieczeniem ma być mechanizm, który po dłuższym czasie niekorzystania z serwisu automatycznie zakończy sesję klienta.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200