Czas e-mediów

America Online (AOL) połączy się z Time Warner. Wartość powstałej w wyniku tej transakcji firmy szacuje się na 350 mld USD.

America Online (AOL) połączy się z Time Warner. Wartość powstałej w wyniku tej transakcji firmy szacuje się na 350 mld USD.

Zaskakujący jest fakt, że to właśnie America Online (AOL) - dostawca Internetu i właściciel Netscape Communications - przejmuje Time Warner, jednego z największych koncernów medialnych świata. Analitycy zapewniają, że umowa ta z pewnością nie zapoczątkuje serii przejęć firm medialnych przez dostawców Internetu, jak to miało miejsce kilka lat temu w przypadku przejmowania przez koncerny medialne telewizji kablowych.

Papier to nie wszystko

Niewiele firm internetowych stać na zakup np. sieci telewizyjnej NBC. Jedną z nielicznych o wystarczającej kapitalizacji jest Yahoo! (107 mld USD). Firmy tego typu nie będą jednak - zdaniem specjalistów - inwestować w tzw. stare media tylko dla zdobytej przez nie marki. Jednym z głównych powodów przejęcia Time Warner przez AOL jest spółka Time Warner Entertainment, drugi pod względem wielkości operator sieci kablowych w USA.

Na czele połączonej firmy - AOL Time Warner - stanie Steve Case, dotychczasowy szef AOL, a Gerald Levin, prezes Time Warner, ma pełnić obowiązki dyrektora wykonawczego. Akcjonariusze AOL będą w posiadaniu ok. 55% akcji nowej firmy, Time Warnera - 45%. Wartość transakcji - przeprowadzonej poprzez wymianę akcji - jest szacowana na ok. 190 mld USD. Obroty AOL Time Warner będą wynosić ok. 30 mld USD rocznie.

Nowa jakość

Sfinalizowanie umowy pozwoli - zdaniem przedstawicieli firm - na bardzo szybki rozwój oferty internetowej i związanej z nią działalności. "Chcemy zmienić sposób, w jaki ludzie otrzymują informacje, komunikują się, kupują produkty i korzystają z rozrywki" - mówi Steve Case.

W wyniku połączenia AOL, największy na świecie dostawca usług online, zyska nową platformę do dystrybucji swoich produktów. Będzie miał także dostęp do nowych klientów, abonentów sieci kablowych Time Warnera. Koncern Time Warner jest znany z takich publikacji, jak Time, Fortune Magazine, People, a także z kanałów telewizyjnych: CNN, HBO i Cartoon Network. Należy do niego także wytwórnia filmowa Warner Brothers i firma fonograficzna Warner Music.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200