Cyfrowy asystent IBM obsłuży tylko biznes

IBM wkracza na rynek cyfrowych asystentów i prezentuje aktywowany głosem system tego typu, nadając mu nazwę Watson Assistant. Asystent wspiera technologię sztucznej inteligencji i inaczej niż podobne rozwiązania tego typu dostępne obecnie na rynku, będzie obsługiwać wyłącznie aplikacje biznesowe.

Mówiąc o innych rozwiązaniach tego typu, należy wymienić takich cyfrowych asystentów, jak Alexa, Google Assistant, Cortana oraz Siri. Jednak w przeciwieństwie do nich Watson Assistant to działająca w tle usługa, która rezyduje w firmowej chmurze IBM Cloud.

Watson Assistant nie reaguje na takie przywołujące ją zawołania, jak “OK, Google” “Hey Siri” czy “Alexa” i nie będzie oferowany indywidualnym użytkownikom, ale wyłącznie biznesowi.

Zobacz również:

  • Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24
  • IBM podpisało z armią amerykańską intratny kontrakt
  • Microsoft zmodyfikował bezpłatną wersję asystenta AI

Watson Assistant bazuje na opracowanych wcześniej przez IBM technologiach, takich jak Watson Conversation. To platforma deweloperska pozwalająca budować chatboty i aplikacje wykorzystujące język naturalny do komunikowania się z użytkownikiem. Asystentem interesuje się już przemysł motoryzacyjny.

IBM twierdzi, że zainstalowany na pokładzie samochodu Watson Assistant - będący częścią tzw. cyfrowego kokpitu - może np. doradzić kierowcy aby po trzech godzinach nieprzerwanej jazdy zrobił sobie odpoczynek i napił się kawy, kierując go od razu do najbliższego baru czy restauracji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200